The Division krijgt speciale Player versus Player-zones

Uit een nieuwe preview van Gamespot blijkt dat je het in The Division niet alleen tegen computergestuurde vijanden opneemt. Het spel zal namelijk ook zogenaamde “Player versus Player”-zones kennen, waarin je tegen andere online spelers kunt vechten.

Deze multiplayer-gebieden bevinden zich dus in de map waar de verhaallijn zich op afspeelt. Zo’n naadloze overgang tussen single- en multiplayer doet een beetje denken aan Destiny, maar toch zou game director Ryan Barnard die vergelijking niet meteen willen trekken. Buiten de normale plaatsen waar je anderen tegenkomt, zijn er namelijk ook speciale “Dark Zones”. Hier verschijnen mensen die zich niet in je groep bevinden. Deze Dark Zones bieden volgens Barnard een meer ongestructureerde vorm van PvP dan Destiny:

You could be in a group in the Dark Zone, you’d be very aware when you’re in the Dark Zone, and that single player, you could come across them also in the Dark Zone and decide to engage if you want. But you won’t randomly run into them when you’re doing missions or when you’re in the base of operations.
Ook legt Barnard uit dat het verhaal van The Division een paar “mijlpalen” zal bevatten. Deze mijlpalen moet je eerst voltooien voordat je verder kunt in het verhaal. Op deze manier wil Ubisoft voorkomen dat spelers die in groepen spelen belangrijke delen van de game missen:
When you’re doing a narrative story you have moments that you want every player to experience, and we have those in The Division as well.
Dit klinkt allemaal veelbelovend en wij zijn benieuwd hoe het uit gaat pakken. The Division staat gepland voor een release in 2015.

  1.   
    Leon's avatar

    Dit kan best vet uitpakken! Mede-overlevenden tegenkomen in een post-apocalyptische gamewereld is altijd spannend, omdat je nooit weet of ze goed of kwaad in de zin hebben. Doet me een beetje denken aan DayZ.