Buddies van Snake in Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain kunnen sterven

Het is in Metal Gear Solid V: The Phantom Pain mogelijk om als Snake vrienden te worden met diverse personages en dieren. Ze kunnen je helpen in de strijd en natuurlijk overbrug je grote gebieden met je paard. De controversieel en schaars geklede dame Quiet is een sluipschutter die jij vooruit kan sturen als scout, ze kan vijanden taggen en zelfs dekkingsvuur geven. Ook kun je haar opdracht geven om vijanden te doden en granaten te gooien. Echter, je moet eerst vrienden met Quiet worden eer je haar commando’s kan geven:

Quiet can scout ahead, tagging enemies for Snake, and provide covering fire. In demos, you can hear her hum to indicate she has reached a desired position. Players can select targets for Quiet to shoot, including grenades. Like other buddies, Quiet’s abilities increase as her bonds with Snake strengthen; you can’t even bring her on missions if she and Snake aren’t friends yet.
Een andere buddy is je eye-patched hond en natuurlijk je paard. Je kunt ervoor kiezen om al deze personages en dieren te laten lopen en er dus geen vrienden mee te worden. Doe je dit wel, dan heb je maximaal vier plekken in de helikopter voor ondersteuning. Een ander punt is dat ze allemaal ook dood kunnen; ook de dieren dus. Dit heeft geen gevolgen voor het hoofdverhaal, maar de dood van vrienden is in Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain permanent.
Buddies are entirely optional in gameplay, and you can even avoid meeting them altogether – but they open subplots if you do track them down. The buddies can also die – including the dog and horse. This won’t affect the main plot of the game, so you won’t get a game over screen, but is is permanent.
Kojima en Konami hebben echter nog meer informatie over gameplay-elementen vrijgegeven. Zo kennen de missies een sandbox-structuur, want jij bepaalt waar de helikopter je afzet en je plant je eigen routes richting missies. Je kunt tevens uit de heli springen voordat deze is geland, maar als je van een te grote hoogte springt, ben je dood. Verder kunnen er veel consequenties aan jouw acties kleven. Versnel je de tijd te lang, kan een reddingsdoelwit al gestorven zijn.

Ook kun je muren beklimmen die je een kortere weg bieden, of je gaat door de jungle waar het lastig is om te reizen middels je paard. Snake zelf draagt een prothese die je door heel de game kunt aanpassen voor diverse vaardigheden, zoals een elektrische schok om vijanden bewusteloos te maken. Hij draagt bovendien een nieuw sneak suit en zijn laarzen zijn ontworpen om geluid te absorberen. Tot slot heeft Snake meerdere gadgets, zoals een verrekijker en de mogelijkheid om het weer te veranderen. Wat de rest is, blijft nog onbekend.

Snake is shown wearing a prosthesis. Players will be able to choose from various prosthetic options, each with different abilities. There will be many options, according to Kojima. The one featured in the demo can be used to stun enemies with an electrical jolt. During the demo shown at TGS, Snake receives a new sneaking suit manufactured back at Mother Base. It is stronger than Snake’s previous suits (chronologically; remember, this is set before Metal Gear Solid) and the boots are designed to absorb sound.
Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain ligt volgend jaar in de winkels.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren