Microsoft vond oorspronkelijke 900p-resolutie voor Xbox One-versie Diablo 3 ‘onacceptabel’

Vorige week meldden we jullie al dat de Xbox One-versie van Diablo 3 dankzij een Day One-patch draait op een resolutie van 1080p. Blizzard heeft nu toegegeven dat dit te danken is aan Microsoft.

Het lukte Blizzard aanvankelijk niet om de resolutie hoger te krijgen dan 900p, maar Microsoft vond dit “onacceptabel”. Daarom heeft het bedrijf Blizzard geholpen, met positieve resultaten. John Hight, de production director van Diablo 3, vertelt:

We did find it challenging early on to get it to 1080p. That’s why we made the decision to drop to 900. That’s what we demoed and were showing around E3 time. And Microsoft was just like, ‘This is unacceptable. You need to figure out a way to get a better resolution.’ So we worked with them directly, they gave us a code update to let us get to full 1080p.
Hiermee bewijst Microsoft dat het hard zijn best doet om alle Xbox One-games op een 1080p-resolutie te laten draaien, wat geruststellend nieuws is voor de bezitters van deze console.

  1.   
    sthij's avatar

    https://twitter.com/XboxP3/status/502196445718786049

    Hij heeft niks geforceerd.

  2.   
    JV0472's avatar

    Zo’n mooie console; als ze die TV/HDMI-in functies hadden weg gelaten was de die size niet te groot en konden ze evenveel GPU cores hebben zoals in de PS4.

  3.   
    GrijzeVos's avatar

    Goed zo Microsoft!

  4.   
    gamepower's avatar

    het hele nieuws komt het er op neer dat ze de kinect hebben uitgeschakeld

    wat ik een goede zaak vind, als de kinect niet nodig is, hoeven ze hem ook niet te activeren!
    ik vind het wel super dat ze het op een simpel manier kunnen oplossen!
    ik moet wel zeggen ik heb een xbox one met kinect en heb er zeker geen spijt van,
    voice command, party en Skype loopt perfect, ik zou hem er meteen weer bijnemen zeker voor het prijsverschil!