Bethesda: Doom moet zichzelf opnieuw bewijzen

Doom was ooit één van de grootste gamefranchises, maar tegenwoordig kent bijna niemand de spellen meer. Bethesda realiseert zich dan ook maar al te goed dat het hard zijn best moet doen om Doom 4 straks aan de man te brengen. De tijden dat enkel de naam Doom al goed was voor miljoenen verkopen, zijn volgens Bethesda’s marketing- en PR-baas Pete Hines voorbij.

Volgens Hines is Bethesda er eerder dit jaar al in geslaagd om de vergeten Wolfenstein-franchise te rebooten. Het bedrijf heeft soortgelijke ambities met de nieuwe Doom. Over Wolfenstein vertelde Hines:

The last couple of games were either ‘ok’ or ‘not great’. It wasn’t a franchise where people were desperate for the next one. Wolfenstein isn’t Uncharted. We knew this would take some explaining. But developer Machine Games has now untarnished the IP.
Bethesda realiseert zich volgens Hines dat het marketen van Doom 4 geen makkelijk karweitje wordt:
We view that similarly to Wolfenstein, because it’s been so long since the last Doom game. We are going in as if we need to prove ourselves all over again. We have no free passes. Nobody will assume this is going to be awesome. We are going to have to prove that this is something that’s going to be fun and different that you need to pay attention to. That has to be our default position, we can’t be: ‘It’s Doom, of course you’re going to play it’. But that just makes us work harder.
Heb jij de oude Doom-games nog gespeeld? Laat het ons weten in de reacties!

  1.   
    KevinNaaldwijk's avatar

    bethesda geef me gewoon info over een nieuwe fallout. 😉

  2.   
    Daniel Z's avatar

    De oude Dooms waren fantastisch, en hoewel de terugkeer van Wolfenstein is gelukt, wordt het met Doom toch ook moeilijk.

  3.   
    )GN(-Erik's avatar

    Als het maar niet zo lineair wordt als Doom 3 vind ik het goed, want bij dat spel viel ik letterlijk gewoon in slaap van hoe eentonig het was. 😆