Gamersnet.nl

EA-baas geeft toe: launch Battlefield 4 was onacceptabel

Wanneer we zeggen dat de launch van Battlefield 4 niet van een leien dakje ging, drukken we het nog zacht uit. De servers bezweken onder de immense capaciteit en dit leidde ertoe dat de multiplayer erg slecht draaide of zelfs ontoegankelijk was. Bovendien bleek het spel nog ontzettend veel fouten te bevatten. Gamers en journalisten noemden de situatie destijds “onacceptabel” en nu, acht maanden later, geeft EA-baas Andrew Wilson hen gelijk.

Wilson gaat met de billen bloot en geeft toe dat de situatie ook voor hemzelf en het ontwikkelteam onacceptabel was:

For me, the situation we had was unacceptable. For the team it was unacceptable. We have worked tirelessly since then to make sure the gameplay experience got to where it absolutely should have been at launch and we’re focused on that and we continue to deliver value to that player base.
Opvallend genoeg wil Wilson niet garanderen dat een dergelijke catastrofe in de toekomst weer zal plaatsvinden. Volgens hem kleven er aan ambitieuze projecten als Battlefield 4 nou eenmaal bepaalde risico’s:
But when you do things like that you can never guarantee. It would be disingenuous for me to sit here and say, ‘we will never have an issue again,’ because that would mean we were never going to push the boundaries again. And I don’t want to be that company. I want to be a company that pushes to lead and innovate and be creative. But you can start to do things that give you a better handle and a better view about what the potential challenges might be.
Als de ontwikkelaar meer tijd had gehad had het meer fouten uit Battlefield 4 kunnen halen, maar helaas stond de releasedatum vast. Wilson ontkent echter dat DICE te weinig tijd heeft gehad en dat de release gehaast werd:
DICE had a lot of time this time. Hardline has had three years. Last year was a very unique situation. Not to abdicate responsibility whatsoever – we own it, we are responsible for it and we have worked tirelessly to remedy the situation – but when you are building a game on an unfinished platform with unfinished software, there are some things that can’t get done until the very last minute because the platform wasn’t ready to get done.
Geïnteresseerden kunnen het volledige interview lezen op Eurogamer.