Rovio komt met LVL11-merk voor experimentele games

Rovio speelt al lange tijd op safe door aan de lopende band Angry Birds-spellen uit te brengen, maar de ontwikkelaar lijkt toe te zijn aan wat meer spanning en risico. Daarom introduceert het een nieuw merk genaamd LVL11. Onder deze naam zal Rovio zijn experimentele games uitbrengen.

Jami Laes van Rovio laat in een interview weten dat de studio veel heeft geëxperimenteerd met nieuwe concepten en technieken:

What people don’t know is that we’ve been very busy, working on a lot of different things. Within games we’ve been working for a very long time on prototyping a lot of new things. Prototyping new IPs, prototyping mechanics, all new kinds of things, some of them crazy, some of them experimental, some of them more just “out there”.
Niet al deze elementen hoorden echter thuis in de Angry Birds-games, maar dat is voor Rovio geen reden om ze zomaar weg te gooien. Daarom werd het LVL11-merk in het leven geroepen:
We’ve been finding internally that some of these that we do don’t necessarily fit our Angry Birds brand, they don’t necessarily fit the normal thinking that people have of what to expect next from the makers of Angry Birds. […] We want to help our fans find quality entertainment among the more than 100,000 games available in the app stores.
Waar gaat Rovio ons in de toekomst mee verrassen? Wij zijn benieuwd.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren