Evolution Studios verklaart uitstel DriveClub

Game director Paul Rustchynsky van Evolution Studios heeft verklaard waarom DriveClub op het laatste moment bijna een jaar werd uitgesteld. Volgens Rustchynsky hadden hij en zijn team simpelweg meer tijd nodig om het dynamische menu, dat een grote rol speelt op zowel de PlayStation 4 als in de companion app, te verbeteren.

Evolution Studios heeft ontzettend veel verbeteringen doorgevoerd, maar de gebruikersinterface heeft volgens Rustchynsky de grootste evolutie doorgemaakt. Deze speelt een zeer grote rol en het is daarom van groot belang dat hij goed werkt:

The dynamic menu is key to how much fun you’re going to get out of the game because it is the glue that connects you to everyone else in the DriveClub community. Whenever you fire up the game; between every race you play, and when you log in to DriveClub on your phone or tablet, the dynamic menu has to be slick to ensure your experience is seamlessly connected. Essentially it’s where you discover what to play, and who to play with.
Na het uitstel heeft Evolution Studios ervoor gekozen om het maximum aantal leden van een club terug te brengen van twaalf naar zes. Dit lijkt op het eerste gezicht een achteruitgang, maar volgens Rustchynsky is dit juist een grote verbetering. Door maximaal zes mensen toe te laten in één club, verwacht Rustchynsky dat de leden een nauwere band krijgen. Bovendien kunnen twee clubs nu tegen elkaar racen in de 6 vs. 6-modus; races van 12 tegen 12 zijn technisch niet mogelijk.

Meer details over de verbeteringen die Evolution Studios heeft doorgevoerd, zijn te vinden op de officiële PlayStation Blog. DriveClub staat gepland voor een release op 8 oktober. Die dag verschijnt zowel de retail-versie als de gratis PlayStation Plus-editie.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren