Gamersnet.nl

Ubisoft: Watch_Dogs oogt identiek op PlayStation 4 en Xbox One

Het staat buiten kijf dat Watch_Dogs op de pc stukken beter zal ogen dan op de consoles, maar volgens animation director Colin Graham hoeven we geen grafische verschillen te verwachten tussen de PlayStation 4- en Xbox One-versie van de game. Graham beweert dat de tv meer invloed zal hebben op de graphics dan de console.

Watch_Dogs wordt door Ubisoft altijd wordt getoond op de PlayStation 4. Dit doet Ubisoft volgens Graham niet omdat deze versie mooier is; het bedrijf heeft simpelweg een deal gesloten met Sony:

We have a partnership with Sony to promote this game. That’s why we’re here showing it this way.
Graham vertelt dat de PlayStation 4- en Xbox One-versie naar zijn mening identiek zijn. Volgens hem heeft de televisie waarop de console aangesloten is meer invloed op de graphics dan de console waarop het spel gespeeld wordt. Dingen als kalibratie, resolutie en het tv-merk kunnen volgens Graham een verschil maken:
The Xbox One version is good. I check it on the floor a lot. Animation-wise it’s identical, absolutely identical. I know people talk about that a lot… But I can’t tell the difference when I go on the floor. I have to look at the consoles because the TVs make a bigger difference in terms of what you see on somebody’s machine. Is it calibrated correctly? Is it the resolution of the TV? Which kind of TV is it? I actually can’t tell the difference on those two [consoles]. As far as I can see they’re identical. And on the assets side where we work, they’re absolutely identical. It’s completely transparent to us. The only difference is the icon on the screen.
Graham spreekt hiermee eerdere geruchten tegen, die beweerden dat Watch_Dogs op de PlayStation 4 op 1080p draait terwijl de Xbox One-versie niet boven de 960p uitkomt. Gelukkig kunnen we over ruim een maand zelf ontdekken of er daadwerkelijk verschil zit tussen beide versies.