Titanfall-producer geeft niets om winst

Drew McCoy, de producer van Titanfall, heeft zich in een interview van zijn rebelse kant laten zien. De beste man liet tegenover GameSpot weten dat het hem niet uitmaakt of zijn games winstgevend zijn: hij vindt het belangrijker dat mensen plezier hebben van zijn werk.

McCoy heeft natuurlijk makkelijk praten, aangezien hij met Titanfall net een game heeft gelanceerd die miljoenen heeft opgebracht. In het interview laat hij echter duidelijk merken dat dit hem weinig interesseert:

I don’t know if it’s making a profit, I don’t know if it’s meeting sales expectations. I don’t really care. I care that I worked on a game that I can sit down and enjoy playing. The fact that people enjoy it and it has made enough that we [get to] continue supporting it as a studio, that’s to me a success. We make games because we love them and we want other people to play them with us.
McCoy drukt andere ontwikkelaars op het hart om creatief uit de hoek te komen. Door enkel winstgevende spelconcepten te kopiëren, kom je er volgens McCoy niet:
There’s been some really colossal failures… there’s been games that looked at what’s popular and go ‘oh, if we have this, people will buy our game.’ And then it just completely fails, because they missed the reason as to why that game was good and they didn’t try anything new. So I hope what Titanfall does, as a gamer and as someone who wants to see the industry get better and make cooler stuff, is try new things and not just try and copy what’s good.
McCoys aanpak heeft in ieder geval tot een prima game geleid, want wij beoordeelden Titanfall in onze review met een 8,5.

  1.   
    JohnnyBNL's avatar

    Dan werkt deze producer bij de verkeerde ontwikkelaar die de verkeerde uitgever heeft is mijn idee. 😕

  2.   
    Jarek's avatar

    Ik denk dat niemand openlijk zou toegeven dat het hem/haar alleen om geld gaat, behalve Phil Fish dan.

    Reken maar dat de beste man behoorlijk gefrustreerd zou zijn als Titanfall geflopt zou zijn. 😉

  3.   
    Sa.'s avatar

    (null)

  4.   
    3333/3333's avatar

    Dit kan best, uitgevers en ontwikkelaars zijn twee verschillende disciplines. Het is de uitgever die vooral met verkoopcijfers bezig is, de ontwikkelaar zou het liefst zo lang mogelijk de tijd nemen om een goede game af te leveren.