Ubisoft vertelt meer over graphics PlayStation 4- en Xbox One-versie Watch_Dogs

De laatste tijd zijn er steeds meer critici die beweren dat de consoleversie van Watch_Dogs op grafisch gebied flink is gedowngrade sinds de onthulling. Naar aanleiding van deze commotie heeft hoofdprogrammeur Francis Bolvin meer verteld over de next-gen-versies van de game.

Bolvin vertelt met veel technische prietpraat hoe Ubisoft erin geslaagd is aliasing op de next-gen consoles te beperken:

Watch_Dogs uses the same post-process anti-aliasing solution on both Xbox One and PS4. Each frame, a custom [subpixel morphological anti-aliasing] filter is applied on the image. On top of that, we smooth the image even more by using a temporal solution; that is, by re-projecting each pixel to its position in the previous frame and by letting each go through a set of heuristics tailored for the game, we’re able to further reduce visible aliasing.
De pc-versie maakt gebruik van Nvidia’s TXAA-technologie, die betere resultaten oplevert. Bolvin geeft echter aan dat er nou eenmaal concessies gemaakt moesten worden, omdat Ubisoft een goede framerate wil garanderen:
Frame rate is very important to the gameplay, to the controls. It’s not something you want to compromise on.
Hoe mooi (of lelijk) de next-gen-versie van Watch_Dogs nou echt is geworden, kunnen we vanaf 27 mei ontdekken.

  1.   
    Fabianb's avatar

    Aan dat antwoord heb ik nog niks. Laat staan dat je daar de commotie mee laat verdwijnen.

  2.   
    Tom 2.0's avatar

    E Rommel, kom er maar in… 😛

  3.   
    Goldcobra's avatar

    Ah, fijn om te weten… xd

  4.   
    Null's avatar

    ”Tom 2.0″ schreef, "E Rommel, kom er maar in… 😛 "

    Haha Geen post over ubisoft zonder die gast idd