Killzone: Shadow Fall voorzien van update 1.12

Het Amsterdamse Guerrilla Games heeft zojuist een nieuwe patch uitgebracht voor Killzone: Shadow Fall. We zijn inmiddels alweer aanbeland bij nummer 1.12 en de update voegt onder andere ondersteuning toe voor het Insurgent-pakket, de eerste betaalde DLC voor Killzone: Shadow Fall.

Daarnaast verhelpt de patch enkele vervelende problemen die zich voordeden in de singleplayer. Zo moet het bijvoorbeeld niet meer voorkomen dat spelers in hoofdstuk 7 – letterlijk – voor een dichte deur komen te staan. Check de volledige lijst met veranderingen hieronder.

New features/improvements
  • Added support for the new Insurgent class
  • Added support for 3 new abilities: Tactical Echo Emitter, Epulse Emitter, Guard Drone
  • Added support for online collectibles during warzone matches
  • Added support for Elite difficulty campaign mode (3 lives, no checkpoints to finish the entire game)
  • Added support for 3 new weapons: M82 assault rifle, StA-14 rifle and LS12 SMG
  • Added new challenges for the Insurgent Pack DLC
  • Added 7 new Trophies for the Insurgent Pack DLC
  • You can now view your connection quality in the scoreboard. Open it with the Touchpad while in-game.
  • You can also view your connection quality in the options menu. Press options and use R1 to switch to the connection tab.
  • You can now view the class distribution in the loadout section of the spawn screen.
  • Finally, you can view your connection quality next to your name on the right side of the screen in the main multiplayer menu.

    Campaign bug fixes

  • Fixed progression issue in Chapter 1 (The Father)
  • Fixed dropship issue in Chapter 2 (The Shadow), Section 3
  • Fixed death loop issue in Chapter 7 (The Handler), Section 1
  • Fixed closed doors in Chapter 7 (The Handler), Section 4
  • Fixed streaming issue in Chapter 8 (The Dead), Section
  • Fixed mobile scan unit issue in Chapter 9 (The Destroyer), Section 1
    1.   
      Leukste's avatar

      Met de Insurgent Pack lijkt het erop dat de online klassen nu echt uit balans zijn.
      – De rebel kan nu “capture points” in één klap overnemen. Waarmee een missie heel anders kan eindigen.

      – De ondersteuningsklasse krijgt het “M82-aanvalsgeweer” waarmee ze nu een korte afstand, een aanvalsgeweer en een lange afstands geweer hebben. En ze ook net zoveel punten krijgen voor het herstellen van teamgenoten al het doden van vijanden krijgen.

      – Als dat nog niet genoeg was krijgt de ondersteuningsklasse ook nog een nieuwe echozender die ze dichtbij het vijandelijk kamp kunnen plaatst dat om de 5 seconden een echopuls uitzend met een belachelijk bereik. Hierdoor wordt ook het nut van de verkennersvaardigheid “echo” bijna verwaarloosbaar, omdat deze lang niet zo’n groot bereik heeft en bij lange na niet zo intensief gebruikt kan worden.

      Naar mijn mening is de ondersteuningsklasse veel te sterk geworden ten op zichten van de verkenners- en de aanvallers-klassen. Ook wordt hiermee het “StA59B Pulver” geweer bijna overbodig voor deze klasse, tenzij je graag mobiele mijnen aan het spammen bent.

      Kortom de balans in de online multiplayer is op dit moment ver te zoeken. De nieuwe wapens zijn wel heel erg sterk (dan wel ter promotie). De nieuwe vaardigheden hebben een veel te groot bereik. En de kracht van de nieuwe”rebel” klasse die in een ogenblik een punt kan overnemen wordt behoorlijk onderschat.