Gamersnet.nl

Maandelijkse betaling The Elder Scrolls Online gezamenlijke beslissing

Iedereen weet inmiddels dat The Elder Scrolls Online een maandelijkse betaling kent in de vorm van een abonnement, zoals bij meerdere MMO’s het geval is. Pete Hines, Global Vice President van Marketing en PR bij Bethesda, zegt dat deze keuze een gezamenlijke beslissing is geweest van Bethesda en Zenimax Online Studios.

Hines meldt dat het nooit alleen de keuze van Zenimax is geweest en dat Bethesda niet uit een mandaat heeft meegewerkt. Beide bedrijven waren het na veel discussies en conversaties eens omtrent de betaling van The Elder Scrolls Online en Hines gelooft dat het de juiste beslissing is, zowel over de initiële aankoop als het abonnement.

It would be fair to say it was a mutual decision. It wasn’t like they decided it, and we didn’t mandate it. There was a lot of conversation around it. I worry about it, but I worry about everything. That’s my job, to worry. But I think it’s the right decision for the right reasons.
Het bepalen van iets dat is gelukt of mislukt, is niet direct verbonden aan wat anderen hebben gedaan. De vraag was of Bethesda en Zenimax genoeg sterke argumenten kon hebben om naast de aanschaf van de MMO de maandelijkse vijftien dollar het waard te maken. Deze omschrijving is gelukt als The Elder Scrolls Online hetgeen kan bieden wat ‘awesome, I’m having a blast, this new stuff is totally worth it and I’m having fun’ is. En als de content blijkbaar niet werkt, dan is er een probleem en hebben ze mogelijk gefaald in de waardebepaling van de content.
If we’re providing the kind of content people want to see where they’re like ‘This is awesome, I’m having a blast, this new stuff is totally worth it and I’m having fun’, then the subscription totally works. If we’re putting out stuff that doesn’t make a case for it then we have a problem on our hands and we have failed to meet that value proposition.
Een game draait volgens Pete Hines dus niet per se om het model zelf, maar of het maandelijks geld betalen loont met wat je te spelen krijgt. Als je The Elder Scrolls Online niet tof vindt, koop je de game ook niet. Maar als je de MMORPG wel aanschaft – voor 49,99, 64,99 of 109,99 euro, mag je een maand ‘gratis spelen’ om te kijken of je ermee door wilt. Zo niet, dan kan het spel lijken op wat gamers met Skyrim hebben gedaan. Voor mensen die Skyrim 125 uur hebben gespeeld en er na drie of vier weken klaar mee waren, kan het op die manier hetzelfde gelden voor The Elder Scrolls Online.
If you don’t like the game, of course you’re not subscribing to it. You get the game, you get your first month without having to pay for a subscription to see ‘is this thing a thing I like’? If your approach that you want to take is that, for example, you love Skyrim, you played it for 125 hours, but after three or four weeks you were done, then you can do the exact same thing in Elder Scrolls Online.
Je kunt de game dus prima kopen, vier weken kapot spelen en alles hebben gedaan wat je wilde doen: singleplayer content, vele uren PVP en that’s it. De maandelijkse betaling is in dat opzicht irrelevant. De initiële aanschaf is precies hetzelfde als elke andere pc-game, omdat je verder niets hoeft te betalen, mits je dertig dagen om zijn.

Verwacht vrijdag de review van The Elder Scrolls Online op GamersNET! Daarin kun je lezen of de MMO het waard is elke maand voor te betalen.