Gamersnet.nl

Verbeterde Titanfall matchmaking let meer op niveau dan snelheid

Het matchmaking-systeem van Titanfall is door ontwikkelaar Respawn Entertainment van een update voorzien. Waar de matchmaking voorheen vooral gericht was op het zo snel mogelijk bij elkaar plaatsen van spelers, gaat deze voortaan meer letten op het niveau van de beschikbare spelers.

Diverse spelers van Titanfall lieten weten dat ze regelmatig te maken kregen met een totale onbalans in een wedstrijd qua skills. Het systeem keek vooral naar snel te vormen teams, waardoor dezelfde spelers vrij vaak met elkaar in een lobby terechtkwamen. Niet echt leuk voor de afwisseling, maar dus ook erg frustrerend als je het tegen een volledig team van Generation 6-7-8 spelers moet opnemen.

Op de officiële website van Titanfall laat Respawn weten:

The game finds teammates and opponents for you by using this skill data. After we build teams and those two teams play a few matches it is usually very clear which team is better. However, we weren’t taking full advantage of this new information.

Did you lose to a really great team? We’ll make them disappear and replace them with a new opposing team – and they will have no idea that you just got your butts kicked. This should end some of the frustration with playing for extended periods when you’re having an off night.

De komende tijd gebruikt Respawn nog om het nieuwe matchmaking-systeem te tweaken, voordat het volledig wordt doorgevoerd. Vanuit de Classic Multiplayer-sectie van de game kan je nu al wel de “Improved Matchmaking (Beta)” playlist kiezen om te ervaren hoe het nieuwe systeem werkt.