Gamersnet.nl

‘Graphics Dark Souls moesten worden gedownscaled voor een speelbare framerate’

De eerste beelden van Dark Souls 2 oogden zeer indrukwekkend, maar helaas weet de uiteindelijke versie van de game een stuk minder indruk te maken. Veel van de oogstrelende lichteffecten zijn als sneeuw voor de zon verdwenen en ook de kleuren lijken minder mooi te zijn geworden. Zoals je in onderstaande video kunt zien, zijn de graphics sinds de onthulling flink gedowngrade en dat is volgens een anonieme bron vooral te wijten aan de framerate.

De bron beweert dat de game met de graphics van de onthulling een zeer lage framerate had. Volgens hem was deze build nauwelijks speelbaar en kon From Software hem niet met goed fatsoen in de winkels leggen:

The early builds that the screenshots came from were playable but only just so. The game was not in a state where it could be sold at that point. I strongly suspect that they were focusing heavily on delivering a top-notch experience on PC and underestimated the challenges the new systems would pose on PS3 / Xbox360.
Volgens de bron was ontwikkelaar From Software allerminst van plan om zijn fans te bedriegen. De studio had simpelweg de kracht van de last-gen consoles overschat:
I sincerely don’t think they intended to deceive, but in the end they sacrificed a huge amount of graphical fidelity at the very end of development because they couldn’t resolve the framerate in any other way. The game would have been much worse without the change (as in, many would call it unplayable and broken.)
Bekijk het verschil tussen de eerste en huidige versie van Dark Souls 2 in onderstaande video.