Gamersnet.nl

Sucker Punch: Graphics inFAMOUS: Second Son niet gedowngrade sinds onthulling

Tijdens zijn onthulling op de afgelopen E3 wist inFAMOUS: Second Son hoge ogen te gooien. Dat was vooral te danken aan de prachtige graphics van de game. Helaas vonden sommige gamers de eerste gameplay-beelden van de retail-build, die gisteren op het internet verschenen, nogal tegenvallen. Zij beweerden dat graphics sinds de E3-onthulling zijn gedowngrade. Jason Connell, hoofd tech art bij ontwikkelaar Sucker Punch, ontkent dit echter.

Nadat een boze gamer zijn onvrede uitte op de Facebook-pagina van inFAMOUS: Second Son, besloot Connell een officiële reactie geven:

Definitely no visual downgrade of graphics since then! We put that particular area in sunset instead of sunny time of day so that it matches the mood of narrative better.
Volgens Connell is Second Son zelfs mooier geworden sinds de onthulling! Zo hebben de ontwikkelaars een techniek toegevoegd die ervoor zorgt dat de wolken ’s nachts het licht van Seattle reflecteren:
During the night time, in large cities… you will see the clouds turn an average light color from the city below. Especially in cities like Seattle… where we have extremely low cloud decks. I tried to put that into the games night time.
Ook de lichteffecten zijn volgens Connell flink onder handen genomen. Zo worden deze willekeurig geselecteerd, zodat ze er niet allemaal hetzelfde uitzien:
The lighting team spent a lot of time researching how bright it is outside during different times of day. We call this physical based lighting. This was done heavily in the pre production part of the project.
Vind jij dat inFAMOUS: Second Son sinds de release lelijker is geworden? Bekijk de eerste en meest recente gameplay-video’s hieronder en oordeel zelf.