Ubisoft Montreal wilde langer wachten met onthulling Watch_Dogs

Watch_Dogs werd op de E3 van 2012 onthuld en wist destijds hoge ogen te gooien. Helaas bleef het daarna lange tijd stil rond de game. Vervolgens leek het erop dat we eind 2013 met het spel aan de slag zouden kunnen, maar Ubisoft besloot om Watch_Dogs op het laatste moment uit te stellen naar 2014. Kortom: het was misschien beter geweest om het bestaan van de game wat langer geheim te houden. Jonathan Morin, de creative director van Watch_Dogs, heeft dan ook in een interview laten weten dat hij en zijn studio aanvankelijk graag langer hadden gewacht met de onthulling van hun spel.

Opvallend genoeg geeft Morin toe dat Ubisoft Montreal destijds nog geen idee had van de capaciteiten van de next-gen consoles. Dit kan verklaren waarom recente gameplay-beelden van de game er lelijker uitzien; mogelijk bleek dat de PlayStation 4 en Xbox One helemaal niet in staat zijn tot het tonen van de beelden die we op de E3 van 2012 zagen. Morin vertelt:

They forced us to go at E3 2012. We didn’t know what the hell those new consoles would be, so Watch Dogs really has worked on [seventh]-gen systems since the start. But we always pushed the ideas, the design, the core of Watch Dogs in such a way that we felt it would fit well with what we thought would be the future of games.
Ubisoft-baas Yves Guillemot dwong de studio echter om het spel op de E3 van 2012 te onthullen. Aanvankelijk was Ubisoft Montreal hier fel op tegen, maar achteraf is Morin van mening dat Yves de juiste keuze heeft gemaakt:
Yves was the one who wanted us to go at that E3, even though we felt it was a bit early, and in the end I think he was right.
Eén ding is zeker: op de E3 van 2012 heeft Ubisoft hoge verwachtingen geschept voor Watch_Dogs. Of de game deze waar kan maken, kunnen we zelf ontdekken wanneer het spel op 27 mei in de winkels ligt.

  1.   
    Majo's avatar

    Een vroege aankondiging is niks mis mee, zolang een game maar niet te vroeg gereleased wordt. Gelukkig is dat niet het geval, gezien ze een tijdje uitstel hebben gekregen.

  2.   
    Musicman88's avatar

    Daarom horen games ook gewoon thuis op de pc. Veel beter grafisch vermogen (als je tenminste je systeem blijft upgraden)

  3.   
    Ralph P Scene's avatar

    liever te laat dan te vroeg

  4.   
    Daniel Z's avatar

    Ergens wel jammer, omdat Watch_Dogs gigantisch goed werd ontvangen in 2012. Het uitstel op het laatste moment deed veel gamers al twijfelen en de recente gameplay beelden deden daar nog een schepje bovenop.

    Dat ze niet wisten hoeveel kracht de next-gen consoles zouden krijgen, zit wat in. In dat opzicht had Watch_Dogs misschien toch later onthuld moeten worden.

    Echter, de gameplay en het verhaal lijken erg sterk te worden, dus ik neem de minder mooie graphics zeker voor lief. Echt zin in deze titel!