Gamersnet.nl

Ubisoft ontkent downgraden graphics Watch_Dogs

Watch_Dogs wist ten tijde van zijn onthulling op de E3 2012 hoge ogen te gooien. Dit was vooral te danken aan de prachtige graphics: de manier waarop Chicago tot leven werd gewekt, was adembenemend. Helaas leek de game op de E3 van vorig jaar al een stuk minder indrukwekkend en recente gameplay-video’s waren voor sommigen reden om te concluderen dat Ubisoft de graphics van Watch_Dogs sinds de onthulling heeft gedowngrade. En we moeten toegeven: na het zien van onderstaande GIF-afbeelding lijkt dat steeds aannemelijker.

Tessa Vilyn, de nieuwe PR- en Events-manager van Ubisoft Benelux, ontkent dit echter. Zij beweert via Twitter dat het onmogelijk zou zijn om de graphics te downgraden:

It is impossible. Of couse it is not downgraded at all. I love graphics, its because i know they look good i’m bummed they think differently about it… its a true next gen game for sure. […] Believe me the game is not downgraded, that would just be a bit ridiculous.
Jonathan Morin, de creative director van Watch_Dogs, ontkende eerder ook al dat de game sinds zijn onthulling lelijker is geworden. Destijds beweerde hij zelfs dat het tegendeel waar is: Watch_Dogs zou grafisch enkel verbeterd zijn sinds 2012!

Het moge duidelijk zijn: Ubisoft ontkent bij hoog en laag dat Watch_Dogs sinds zijn onthulling aan grafische kracht heeft moeten inboeten. Toch lijkt onderstaande afbeelding het tegendeel te beweren. Eén ding is echter zeker: of Ubisoft nu wel of niet de waarheid spreekt, Watch_Dogs blijft een prachtige game.