Multiplayer Killzone: Shadow Fall in 1080p en geen upscaling ligt complexer

De online multiplayer – en de singleplayer – van Killzone: Shadow Fall draait op een resolutie van 1080p en in 60fps, hoewel er een technisch complex verhaal achter zit. Ontwikkelaar Guerrilla Games geeft uitleg. Vaak worden resoluties ‘native’ genoemd als ze niet upscaled zijn, ze zijn standaard die definitie.

Killzone: Shadow Fall’s single and multiplayer modes both run at 1080p. In both SP and MP, Killzone: Shadow Fall outputs a full, unscaled 1080p image at up to 60 FPS. Native is often used to indicate images that are not scaled; it is native by that definition.
Hoewel Guerrilla de multiplayer nu 1080p noemt, en de game dus native is en geen upscaling kent, is niet alles standaard in die resolutie. Killzone: Shadow Fall kent een techniek genaam temporal reprojection, welke pixels en motion vectors combineert van meerdere lagere resolutie frames om een 1080p-resolutie te reconstrueren.
However, Guerrilla admitted that by other definitions, multiplayer output is not natively 1080p – it employs a technique called ‘temporal reprojection’, which combines pixels and motion vectors from multiple lower-resolution frames to reconstruct a full 1080p image. If native means that every part of the pipeline is 1080p then this technique is not native.
Guerrilla zegt dat als native betekent dat elk stukje in de pipeline 1080p is, dan is de gebruikte techniek voor Shadow Fall niet native en het bedrijf verontschuldigt zich voor de verwarring bij de community.
Games often employ different resolutions in different parts of their rendering pipeline. Most games render particles and ambient occlusion at a lower resolution, while some games even do all lighting at a lower resolution. This is generally still called native 1080p. The technique used in Killzone: Shadow FallL goes further and reconstructs half of the pixels from past frames.
De ontwikkelaar zegt dat games heel vaak verschillende resoluties worden gebruikt in diverse delen van games. Vaak worden stukken in lagere definities gerenderd en bij sommige titels is soms de volledige belichting in een lagere resolutie. Dit wordt dan alsnog in de meeste gevallen native 1080p genoemd. Het ligt dus complexer dan het lijkt, aldus Guerrilla.

Het bedrijf zal hier in de toekomst duidelijker over communiceren.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren