Kojima probeert mobile gamers te verleiden met Metal Gear Solid 5

Geestelijk vader van Metal Gear, Hideo Kojima, wil met Metal Gear Solid V: The Phantom Pain en zijn proloog Ground Zeroes (vooral Japanse) gamers overtuigen van de kracht van big-budget games. Hij zegt namelijk dat er een fenomeen aan de gang is dat de jonge generatie gamers interesse verliest in AAA-titels en vooral mobiele en social games speelt.

Dit fenomeen is ook erg groot in Japan. Kojima wil daarom ook laten zien dat Japanse high-end games het nog steeds waard zijn om te spelen en dat er nog toekomst in zit.

We’ve seen a phenomenon around the world. Young people are losing interest in high-end games and focusing on mobile and social titles, especially in Japan. I wanted to show people that Japanese high-end games are still worth playing and that big Japanese games still have a future.
Hij kreeg tevens de vraag waarom Ground Zeroes en The Phantom Pain als aparte titels worden verkocht. Hideo Kojima geeft toe dat het geen strategische zet is. The Phantom Pain is 200 keer zo groot als Ground Zeroes en zo’n massaal product was nog niet klaar bij de lancering van de next-gen consoles.
The Phantom Pain is roughly 200 times bigger than Ground Zeroes. A game that big wouldn’t be ready for next-gen launch windows, and we didn’t have any Japanese titles that would be available. At that time, the Ground Zeroes portion was almost complete and a lot of fans were asking for a prologue, so that’s the decision we came to. That was the reasoning behind the move.
En bovendien waren er geen Japanse games beschikbaar bij de launch. Vandaar dat het deel dat Ground Zeroes bevat, dat wel bijna af is, als separaat onderdeel verschijnt. Ook vroegen veel fans om een proloog, dus daarom kozen ze bij Kojima Productions voor Ground Zeroes en The Phantom Pain.

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes verschijnt op 18 maart voor PlayStation 4, PlayStation 3, Xbox 360 en Xbox One.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren