Titanfall krijgt zowel gratis als betaalde DLC, aldus Zampella

Oprichter van Respawn Entertainment, Vince Zampella, heeft in een interview uit de doeken gedaan dat Titanfall een Seaon Pass zal krijgen en dat de shooter zowel gratis als betaalde downloadable content krijgt. Onder gratis DLC vallen ook updates die Respawn zal uitbrengen, zo legt Zampella uit.

We plan to do DLC to support the game. We’re going to do paid DLC. We’re also going to do free updates. We’re going to add in – there’s things that we want in the game that we didn’t get to ship in the final game, so we’ll add private matches and things like that for free.
Toevoegingen aan Titanfall zijn bijvoorbeeld private matches, die de ontwikkelaar niet op tijd in de lancerende versie heeft kunnen krijgen. Zulke updates, samen met bepaalde DLC, zullen gratis te downloaden zijn. De Season Pass is er voor om alle toekomstige DLC te kunnen binnenhalen en er uiteindelijk voordeliger mee uit te zijn dan alles los te kopen, want Titanfall zal geen microtransacties krijgen.
We’re going to do a season pass just because if you buy it up front, you get a deal. We’re not doing micro-transactions. So, you know, a season pass is just, buy it up front and get a better price.
Verder werd aan Zampella gevraagd of de Xbox 360-versie van Titanfall gelijk wordt aan de Xbox One-versie. Natuurlijk poogt ontwikkelaar Respawn hetzelfde resultaat te boeken, maar de game op de 360 wordt ontwikkeld door Bluepoint Games en is een port op de One-versie. Titanfall op de Xbox 360 loopt dus iets achter, omdat patches voor de Xbox One-versie geïntegreerd moeten worden in de 360-editie.
That’s the goal. I mean the game’s obviously not done yet. Bluepoint Games is doing a port of our game. We just started our day on patch, so they now have to take that and integrate it into their game. So, they’re naturally lagging behind us. The goal is to get it as close as possible. Obviously it won’t be exact. It’s on a less powerful system.
Helemaal gelijk zullen de versies dan ook niet worden. De Xbox 360 is immers een minder krachtig systeem, aldus Vince Zampella. Hij ziet ook graag dezelfde ondersteuning voor beide games na de lancering, maar daarvoor moet het bedrijf met Electronic Arts om de tafel gaan zitten.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren