Respawn: Titanfall is gemaakt voor alle speelstijlen

De bèta van Titanfall is alweer enkele dagen onderweg. Komede nacht zal de stekker eruit worden getrokken en mag ontwikkelaar Respawn Entertainment alle input verwerken om de game helemaal klaar te maken voor de naderende launch volgende maand.

Volgens Fairfax McCandlish van Respawn is de game gemaakt voor alle spelers. Dit heeft men niet gedaan met het oog op zoveel mogelijk verkopen, maar juist om alle speelstijlen een plek te geven, inclusief ruimte voor echte hardcore gamers om te schitteren. McCandlish vertelde:

Titanfall is designed to be inclusive. We want many different skills to be valid. For example, pure aiming (tracking or snapping) is often favored over leading in shooters, so we added weapons that have travel time or fire projectiles. Parkour and smart pistol reward maneuvering skill. Pilot combat is highly lethal (low time to kill) whereas Titan combat is low lethality (higher time to kill).

Each play style requires different skills, and all are valid in Titanfall. The reason for inclusive design is not just to sell the most copies. Inclusive design gives you a wider variety of opponents and situations. It is part of the appeal of asymmetry in games. Testing a narrow band of player skill, like insta-gib or kar98 only servers definitely have their place too. Mirror matches in Street Fighter or Starcraft are also fun. However, we did not set out to design a narrow band game. Shooters famously have several already. What they do not have is a place for fans of different shooters to get together on common ground and settle things once and for all.

Binnenkort lees je een uitgebreide bèta preview hier op GamersNET. Ben jij ook aan de slag gegaan met de bèta? Laat weten wat je er van vindt in de reacties!

  1.   
    mvbadbob's avatar

    Ik heb titanfall niet gespeeld en ben ook niet geinteresseerd niet omdat het een slecht spel is daar kan ik niet over oordelen maar ik vind spellen in de toekomst minder leuk zelfde met cod en battlefield ik wil spellen in het verleden dat vind ik persoonlijk veel leuker

  2.   
    Goregash's avatar

    Zelf de beta elke dag gespeeld en wat er geschreven staat komt ook echt overeen. Zo veel verschillende speelstijlen zijn mogelijk. Het maakt het ook erg interessant voor spelers om af en toe even te switchen van Loadout.

    Qua speelstijl is dit voor mij echt een perfect spel, iets wat ik al jaren terugzoek in games sinds UT99. Snelle actie, acrobatisch en chaotisch. Dat er mechs bij komen is voor mij alleen maar een pluspunt, brengt net dat beetje stress in de game waardoor je tactisch moet gaan bepalen of je wel of juist niet jouw Titan oproept.

    NPC bots zijn, ondanks dat vele mensen klagen, echt een aanwinst! Het maakt de battle nog intenser en lijkt het alsof er echt een oorlog gaande is. Het 6 vs 6 zou het hierbij niet halen en gezien de actie zo snel en veel is denk ik ook niet dat 32 vs 32 haalbaar zou zijn. Er zou dan te veel lag zijn op het moment dat er stuk of 50 titans rondlopen en elkaar proberen te slopen. Juist daarom maken die zwakke mannetjes die met Pods en Vliegtuigen worden gedumpt het allemaal wat geloofwaardiger. En omdat JIJ de pilot bent ben je ook wat specialer dan die bots.

    Overigens zijn pilots makkelijk te onderscheiden van de NPC’s, zal in het begin even wennen zijn maar na een paar potjes zie je duidelijk het verschil. Op de minimap zijn Pilots Groter en je ziet ook aan de manier van lopen en uiterlijk wat een pilot is. NPC’s lopen traag en tactisch in formatie terwijl spelers uiteraard snel rond lopen en vooral veel via de daken en muren over het veld heen schieten.

    De burn cards zijn ook echt geweldig! Weer zo’n moment van tactisch gebruik maken van de 3 kaarten die je meeneemt in battle. Er is zelfs een burn card waarbij je een Titan Atlas al meteen kan oproepen. Zorgt voor de nodige WTF en Holy Shit opmerkingen van je Team en Vijand als je aan komt kakken in de eerste minuut met een Titan.

    Voor mij een duidelijke buy, want dit is by far de lekkerste arena shooter wat ik in tijden heb gespeeld.

  3.   
    FioranoJC's avatar

    Kan je ook zo hoog springen als in Halo? Dat zou echt tof zijn namelijk.

  4.   
    Sa.'s avatar

    Titanfall zou nog wel eens een compleet nieuwe franchise kunnen worden. Titan v Titan voelt enorm als Halo aan, het klimmen is het lekkere van Crysis en de snelle actie is net CoD. Maar daar komt bij dat Titanfall ook nog zelf dingen toevoegd, zo is de Smart pistol een zeer uniek wapen en het voegt een hele andere speelstijl toe. Ook is het vechten met Titans als Pilot zijnde een compleet nieuwe ervaring. Ik zeg kopen die hap!

  5.   
    Sa.'s avatar

    @mvbadbob laat je niet afschrikken door die toekomstige look van de game. Het is een top game en geeft een compleet nieuwe manier van spelen, als je ooit de gelegenheid hebt, zo ik hem zeker uitproberen!

  6.   
    mvbadbob's avatar

    @sdfl Een vriend van mij gaat titanfall sws kopen dus bij hem kan ik kijken/spelen en dan als nog bepalen of ik het ga kopen.

  7.   
    gerbenkees's avatar

    Titanfall lijkt mij echt super leuk, alleen de Bots moeten echt een stuk beter worden.

  8.   
    ChielB's avatar

    De bots zijn ook niet echt bedoeld om je het leven heel zuur te maken en veel af te knallen. Ze zorgen vooral voor wat meer ‘veld opvulling’. Je krijgt ook amper punten als je bots neerschiet.

  9.   
    Disnoxxio's avatar

    Hele makkelijke call of duty stijl shooter, je proeft de voormalige infinity ward stijl (zeker door Vincent zampella), chaotische run en gun, werkt misschien, maar ongelooflijk overhyped!

  10.   
    DeAdSeYe's avatar

    ChielB schreef, "De bots zijn ook niet echt bedoeld om je het leven heel zuur te maken en veel af te knallen. Ze zorgen vooral voor wat meer ‘veld opvulling’. Je krijgt ook amper punten als je bots neerschiet."

    Dat klopt, je krijgt niet veel punten. Maar wat je vergeet, als je bots afknalt kun je ook sneller een Titan spawnen. Zo zat ik regelmatig met een sniper op het dak en schoot vele bots (meestal met 1 schot) neer, zo had ik ongeveer 1 minuut naar start alweer een Titan. Als je dan als enige een Titan hebt, maak je lekker nog eens extra bots + pilot kills.

    Op het begin alles kapot schieten wat je ziet, probeer als team als eerste 3 Titans te spawnen. Blijf bij elkaar en val elke vijandelijke Titan aan met z’n 3en. Zo domineer je het slagveld erg makkelijk!

    De andere 2 personen houden zich bezig met bots + pilots, en zo gouw 1 van die 3 Titans wordt opgeblazen spawned 1 van die 2 pilots meteen weer een Titan zodat er meteen 3 Titans weer op het speelveld zijn.