Titanfall-team raadt cliché shooter-tactieken af; geeft tips voor multiplayer

Hoewel Titanfall volgens velen erg veel aandoet als een ‘Call of Duty met mechs’, wil Respawn graag benadrukken dat hun nieuwe blockbuster-shooter juist anders dan anders is. Op Xbox Wire geven een aantal van de creatieve koppen achter Titanfall toekomstige spelers tips. Wat blijkt? Schijnbaar zijn alle achterhaalde first person shooter-tactieken niet erg effectief in Titanfall.

Hieronder vind je alle zes tips van het Titanfall-team:

Don’t be a one-man wolfpack.
Charging in too aggressively into a fight, assuming that just because you’re really good that you’ll easily be able to take out more than one guy as a Titan is one of those things that isn’t necessarily true. You’re going to have to work as a team, you’re going to have to think about what your circumstances are, what your abilities are as a Titan, what you’ve got as a pilot, how that’s gonna play out a few steps down the road. What’s your exit strategy? Are you thinking about that? The minute you get in there and some guys jump you, it’s time to get out of there and then try and regroup and reconsolidate and relaunch your strategy.

So, charging in wildly with no regard for your own life just because you’re in a Titan, just because you’re armored up: not necessarily the smartest way to play and probably will get you killed.
~ Steve Fukuda, game director van Titanfall

Get. Up.
Running around on the ground [will get you killed] – get up in the air.
~ Vince Zampella, CEO van Respawn Entertainment
Don’t be a human turret.
One of the things that gets me killed in “Titanfall” that I’ve done in past shooters that I had to break is don’t fire more than 3 times from the same spot. Always change your positions, always shift your fire.
~ Joel Emslie, Titanfalls lead artist
Don’t bring a gun to a really-big-gunfight.
The obvious answer, I think is if you don’t switch weapons. So if you try and use an infantry weapon against a Titan, that’s… that’s the end of you. They’ll step on you.
~ Dominic McCarthy, associate producer bij Respawn Entertainment
Stairs? You’ve got a jetpack!
One thing in “Titanfall” you would never want to do is take stairs. With the verticality of the game, you want to get up high. If you’re going down hallways, you’re just going to get shot. Someone’s going to come up behind you, from the side of you, wherever. They’re going to get you. Avoid stairways.
~ Mathew Everett, EA community manager van Titanfall
No camping.
Standing still, skulking around in corners, anything generally immobile is a really bad idea.
~ Stephen Barton, componist van Titanfall

  1.   
    blackname's avatar

    Zo te zien raden ze campen heel erg af

  2.   
    Neolite's avatar

    De mobiliteit van deze game maakt mij erg uitkijken naar deze game. Vernieuwing is iets waar ik altijd erg naar kan uitkijken.

  3.   
    Koen's avatar

    Ik ben helemaal verknocht aan de beta. Het werkt allemaal zo lekker en vloeiend. Heb me in tijden niet zo vermaakt met een game. 🙂

  4.   
    ChielB's avatar

    De bèta is heerlijk verslavend inderdaad. Campen kan overigens wel met een beetje sniper rifle, al moet je wel beter je best doen dan in een Call of Duty. En zoals gezegd is het zeker aan te raden om dan niet te lang op 1 plek te blijven. Je cloak kan tijdelijk helpen maar is niet oneindig lang te gebruiken, dus dat zorgt ook voor wat meer dynamiek.

    En de echt grote scores zet je toch pas neer als je andere pilots en vooral Titans neerhaalt, dus strategisch Titans vast pinnen ergens met 2-3 andere Titans is geweldig. Maar dan moet je wel als team aan de bak.

    “Call of Duty met mechs” is te oneerbiedig. Daarvoor is de gameplay toch echt teveel verschillend.

  5.   
    ShadyXL's avatar

    ChielB schreef, "De bèta is heerlijk verslavend inderdaad. Campen kan overigens wel met een beetje sniper rifle, al moet je wel beter je best doen dan in een Call of Duty. En zoals gezegd is het zeker aan te raden om dan niet te lang op 1 plek te blijven. Je cloak kan tijdelijk helpen maar is niet oneindig lang te gebruiken, dus dat zorgt ook voor wat meer dynamiek.
    En de echt grote scores zet je toch pas neer als je andere pilots en vooral Titans neerhaalt, dus strategisch Titans vast pinnen ergens met 2-3 andere Titans is geweldig. Maar dan moet je wel als team aan de bak.
    “Call of Duty met mechs” is te oneerbiedig. Daarvoor is de gameplay toch echt teveel verschillend."

    Helemaal mee eens.

    Ik zat zelf de hele weekend lang Titanfall te spelen en ik moet zeggen.. ze hebben heel veel goeds gedaan. Het voldoet aan mijn verwachtingen en de bèta werkte verrassend optimaal voor mij. Geen lagg, geen bugs (geen bugs/glitches gemerkt, maar een aantal vrienden wel) en het was gewoon net zo verslavend als Call of Duty en Battlefield. Voor mij is deze game al een success. Af en toe is het wel even lastig, maar als je even een aantal uurtjes hebt gespeeld kun je al veel meer en speel je ook wat tactischer.