Nieuwe patch pc-versie van Battlefield 4 werkt weer wat problemen weg

De launch van Battlefield 4 bleek voor een flink aantal gamers behoorlijk desastreus, aangezien velen last hadden van de talloze bugs die nog in de shooter zaten. De afgelopen maanden is het Zweedse DICE dan ook druk bezig geweest om zoveel mogelijk problemen te verhelpen en zijn er al vele patches verschenen. Vandaag worden pc-gamers nog maar eens verblijd met een nieuwe patch, die onder andere een geluidsprobleem in Deatchmatch en Team Deatmatch moet verhelpen.

Gamers met een AMD-kaart zien daarnaast dat er enkele problemen met Mantle, een API die je kunt gebruiken in plaats van het minder efficiënte DirectX, opgelost zijn. Battlefield 4 is momenteel overigens nog de enige game die Mantle ondersteunt, in de toekomst zullen onder andere Thief, Star Citizen en Sniper Elite 3 gebruikmaken van deze API. De volledige lijst met patch notes zie je hieronder:

General stability improvements:
Fix for an issue where spawning into, or switching to, a gunner seat in an IFV/MBT sometimes could cause the game to crash
Fix for missing sound in Team/Squad Deathmatch
Fix for an issue in the Defuse game mode, where a bomb carrier would be permanently spotted
Decreased the rate at which the kill card would incorrectly display 0 health, while the enemy was clearly alive
Fixed an invisible wall that was incorrectly positioned in one of the fallen concrete pipes on Zavod 311
Fix for an issue where bullet impact sounds weren’t properly matching the actual number of impacts
Fix for an issue where the “Draw” message would not display on-screen once a Conquest round ended with both teams having the same amount of tickets
Fix for an issue where long IDs wouldn’t scroll on dog tags
Fix for missing grass physics in terrain

Mantle:
Fix for a crash that would occur when activating full screen in portrait mode
Fix for stuttering that could appear during video sequences on multi-GPU PCs
Fix for a memory system leak that could cause stalls, which would result in frames taking longer to process
Reduced the amount of stalls that occurred when running with high graphics setting that require more GPU memory than is currently available
Fixed screenshots on multi-GPU PCs

  1.   
    RinkichiMiri's avatar

    werd tijd ik werd helemaal gek van de sound bug.

  2.   
    Mallorn's avatar

    Bij mij is ie idd een paar keer gecrashed toen ik spawnde in de IFV/MBT.
    Mooi, weer een ergernis minder