Peter Molyneux geeft af op nieuwe Dungeon Keeper van EA

Peter Molyneux, bekend van Godus, het veelbesproken Curiosity: What’s Inside The Cube uit 2012, maar ook het originele Dugeon Keeper uit 1997, is allerminst te spreken over de onlangs uitgebrachte mobiele versie van laatstgenoemde titel. Molyneux heeft met name een probleem met de geforceerde wachttijden die spelers moeten doorstaan.

Het onlangs door EA uitgebrachte Dungeon Keeper voor de mobiele platformen is free-to-play, maar om onder tergend lange wachttijden uit te komen, dient de speler geld neer te leggen. Dit tot ongenoegen van de originele ontwikkelaar van de game:

I felt myself turning round saying, ‘What? This is ridiculous. I just want to make a dungeon. I don’t want to schedule it on my alarm clock for six days to come back for a block to be chipped.
Daarnaast is Molyneux van mening dat EA de overstap naar mobiele platformen incorrect heeft gemaakt:
I don’t think they got it quite right, the balance between keeping it familiar to the fans that were out there but fresh enough and understandable enough for this much bigger mobile audience.
EA liet eerder weten achter het microtransactiesysteem te staan, omdat de game is gebouwd voor het specifieke mobiele speelpatroon, waarin de speler een paar keer per dag enkele minuten met de game bezig is. EA is van mening dat het met de mobiele versie van Dungeon Keeper een game heeft weten neer te zetten die spelers op een natuurlijke wijze kunnen ervaren zonder geld te moeten spenderen.

Bevinden zich op GamersNET spelers die zich al gewaagd hebben aan de mobiele versie van Dungeon Keeper? Laat het weten in de comments.

  1.   
    See4urSelf's avatar

    De originele dungeon keeper (2) was geniaal! Maar had nog nooit gehoord van een mobiele versie. Dat is misschien maar beter ook als ik dat zo hoor.