Gamersnet.nl

Take-Two: microtransacties GTA Online geïmplementeerd om gamers tevreden te stellen

Strauss Zelnick, directeur van uitgever Take-Two, heeft zich in een interview uitgelaten over de microtransacties in GTA Online. Volgens hem is dit meermaals bekritiseerde model niet geïmplementeerd om de game minder waard te maken, maar juist om spelers tevreden te stellen!

Zelnick begon door te benadrukken dat GTA Online ook gespeeld kan worden zonder er een cent aan uit te geven (behalve dat je natuurlijk eerst GTA 5 moet aanschaffen):

Our primary goal is to delight consumers and create a great experience. As you know, GTA Online is a free to play experience and there [are] opportunities for recurrent consumer spending within the game, and no obligation of course.
Volgens Zelnick zijn de microtransacties niet geïmplementeerd om extra geld te verdienen, maar juist als manier om “klanten tevreden te stellen” en ze een “fantastische ervaring” te geven. Volgens hem is dat de sleutel tot economisch succes:
And the reason that we offer an opportunity to spend money in the game is that’s coordinated with a great experience. We are not making decisions in order to extract value, we are making decisions to delight consumers. And that includes creating value. Yes, we had some issues with the currency. Those issues have been addressed and we are not really focused on whether the catch-up or anything of this sort. You know as long as people keep loving GTA Online it’s going to be great for us.
Vind jij games ook altijd vele malen leuker wanneer je er extra geld voor mag betalen? Laat het dan weten in de reacties…