Epic Games: Meeste Unreal Engine 4-games zijn nieuwe IP’s

Games die momenteel met de Unreal Engine 4 worden gebouwd zijn voor het grootste deel gloednieuwe IP’s en geen sequels op bestaande franchises, zo laat Epics baas Mike Gamble weten. In een recent interview schat Gamble dat de verhouding tussen nieuwe franchises en sequels eerder 70/30 dan 50/50 is.

Volgens Gamble gebruiken veel licentiehouders van Epics engine sequels om genoeg geld op te halen voor geheel nieuwe IP’s. Het is immers een groot risico om een volledig nieuwe game in de markt te zetten.

En wanneer gaan we wat horen van al die Unreal Engine 4-games? Gamble verwacht dat het richting de kerstdagen van dit jaar erg druk zal worden met Unreal Engine 4-gerelateerde nieuwsberichten:

There’s a lot of buffering. A lot of studios are doing a franchise iteration and a new IP. It’ll happen this year, toward the Christmas period. Knowing the games that are in development, there are some crackers. The first quarter of 2015 is also where a lot of them seem to be aiming. This year there seems to be a lot of cross-gen, but that’s publishers and developers being safe, isn’t it? It’s still a good revenue stream.

  1.   
    )GN(-Erik's avatar

    Als Epic Games zelf maar geen nieuwe IP’s gaat doen en zich nou eindelijk weer eens een oude vertrouwde Unreal game gaan maken 🙁

  2.   
    mmx's avatar

    Ik ben het met bovenstaande auteur helemaal eens : EPIC kom op met een nieuwe Unreal !!!!