Ontwikkelaar: The Witcher 3 haalt bijna het maximale uit PS4 en Xbox One

Ontwikkelaar CD Projekt RED legt de lat voor The Witcher 3: Wild Hunt erg hoog. Zo hoog zelfs, dat men er van overtuigd is dat de game al bijna het maximale haalt uit de PlayStation 4 en Xbox One.

Volgens studiobaas Marcin Iwinski hebben de twee nieuwe consoles enorm veel kracht in huis en komt men behoorlijk dicht in de buurt van het maximaal haalbare op dit moment. Iwinski vertelde dat het ontwikkelteam ook bewust heeft gekozen voor een focus op next-gen, zodat er geen concessies nodig waren om bijvoorbeeld ook een Xbox 360- of PlayStation 3-versie te maken:

It is extremely manageable. There is a lot of power in these machines, and I don’t want to say we’re using them to their capacity, but we’re fairly close to doing so.

We made a decision to go next-gen roughly two and a half years ago, so we’ve spent a lot of time with these machines, and it’s been a great experience across all three platforms. On the old platforms, namely the Xbox 360 and PS3, we probably would have had to sacrifice nearly half of our vision.

Voor pc-gamers had hij nog wel een duidelijk advies omtrent de systeemeisen. Lachend hintte hij namelijk: “We’ll be releasing that information soon, but you can already start saving up for an upgrade.”

Gaat The Witcher 3 echt zo extreem worden als CD Projekt RED beweert? Laat het weten in de reacties en check ook zeker de recente Fast Forward van The Witcher 3: Wild Hunt.

  1.   
    cookymonster's avatar

    Het meeste uit de nieuwe consoles halen is ook weer niet zo indrukwekkend lijkt mij 😳

  2.   
    Supermanneke's avatar

    Ik denk dat het toch ook makkelijker is om nu al het maximale eruit te halen. Er zullen best nog wat updates uitkomen voor zowel de game als de console die voor betere managing van de hardware zorgt. Maar het is allemaal op de x86 architectuur nu dus er is minder kennis nodig voor optimalisatie dan bij de PS3/X360.

  3.   
    casartelli's avatar

    Artikel zegt nog niet heel veel… je kan ook je code dusdanig inefficiënt schrijven dat je daarom bijna alle rekenkracht nodig hebt.

    Het maximale uit een console halen is 50% de effectiviteit van de console en 50% de kunde van de ontwikkelaars.

  4.   
    LXZ-76's avatar

    casartelli schreef, "Artikel zegt nog niet heel veel… je kan ook je code dusdanig inefficiënt schrijven dat je daarom bijna alle rekenkracht nodig hebt.
    Het maximale uit een console halen is 50% de effectiviteit van de console en 50% de kunde van de ontwikkelaars.
    "

    eerder 20/80

  5.   
    ChielB's avatar

    En het maximale nu vlak na de launch van de consoles is uiteraard niet het maximale dat ontwikkelaars over 2-3 jaar kunnen bereiken. 🙂

  6.   
    Supermario's avatar

    Wat ik mij afvraag is,als de nieuwe generatie consoles op een x86 architectuur draaien hoe kunnen ze dan omgaan met 8 gb internegeheugen? Een pc die draait op x86 kan maar overweg met 3 tot 3.5 gb geheugen.Als dat het zelfde werkt met de nieuwe consoles dan is er 5gb ongebruikt.Dus kunnen ze niet het maximale uit de consoles halen,mits de processors ook 64 bits uitvoering aan kunnen.

    Graag een normaal antwoord geen zin in een stel kleuters

  7.   
    Eggie124's avatar

    Misschien denk ik te simpel. Maar verdelen ze het geheugen niet over een aantal cores? En volgens mij is het x86-x64 architectuur. Het zal wel niet net zo werken als een pc os, denk ik. Maar nogmaals dit is alleen maar een gedachten gang.