Nieuwe patch pc-versie Battlefield 4 verhelpt weer wat multiplayer-problemen

Dat de multiplayer van Battlefield 4 erg vermakelijk kan zijn, staat buiten kijf. Helaas kampt de shooter van DICE nog met de nodige problemen, waardoor veel gamers op diverse platformen soms nauwelijks toe komen aan het spelen van deze multiplayer. Bij DICE is men dan ook druk bezig met het ontwikkelen van een reeks patches die de problemen moeten verhelpen.

Vandaag is er zowel een client als server update voor de pc-versie van Battlefield 4 verschenen, die automatisch wordt gedownload als je Origin opstart. Door deze patch moet het onder andere minder vaak voorkomen dat twee spelers elkaar allebei doden en zou de zogenoemde ‘sound loop’-bug opgelost moeten zijn. Het volledige overzicht aan wijzigingen en verbeteringen zie je hieronder:

-Fix for a crash that would cause the game to stall, resulting in a sound loop. This should eliminate most of the problems relating to this.
-Fix for the SUAV (introduced in the China Rising expansion pack) not exploding when hitting enemy soldiers. While these indeed should be deadly, they were never designed for “roadkilling” opponents.
-Fixed one of the issues related to the so-called “Netcode” (see below for details).
-Fix for an issue where 4x the damage from a vehicle’s minigun would be applied to the chest when a player had the Defense specialization equipped.
-Fix for player tags not always showing when needed to, resulting in players shooting team members.
-Fix for graphical flickering appearing on terrain.
-Fixed the instance where players suddenly would transition into Spectator Mode while playing the Defuse game mode.
-Fix for a Defuse bug where none of the teams would win a round by letting the timer run out. -Fix for players getting stuck in the revive screen after being killed.
-Fix for players getting stuck in the kill camera after being revived.
-Fix for the game mode specific ribbons being counted twice in the multiplayer progression.
-Made NVidia 331.82 or later driver versions mandatory for all players.
-Disabled DirectX 11.1 on NVidia cards that have outdated drivers.
-Fixed driver version not being properly detected on NVidia Optimus systems.
-Fixed a minor crash that could occur when bringing up the scoreboard.

“Netcode” improvement
We’ve addressed the so called “Kill trading”. This refers to when two players fire at each other and, seemingly, both die at the same time. The time window where a bullet could cause damage from an already dead player is now calculated as intended, decreasing the timeframe when players with high latency could get a kill, even though they should be dead according to the server.

R16 Server Update Notes
-Fix for some of the more common server crashes
-Overall performance enhancements
-UCAV ammo replenish time was set from 20 to 90 seconds
-Round time limit intervals were added for the different server types

  1.   
    Deadstriker's avatar

    Wanneer kunnen we de Mantle patch verwachten ?

  2.   
    Goldcobra's avatar

    Hmmm, ik hoop dat deze patch snel naar ps4 komt. Vooral het random in spectator mode gaan bij defuse en het kill Reading heb ik vaak last van

  3.   
    marklin989's avatar

    En ik blijf maar met het probleem zitten waarbij men scherm precies elke 4-8 frames 1 frame hapert, en dat heb ik enkel in multiplayer en mijn pc is niet out to date want ik kan de singleplayer op medium/high spelen aan 50fps. Weet iemand mischien hier een oplossing voor?

  4.   
    Goldcobra's avatar

    Ik bedoelde natuurlijk kill trading, maar dat accepteert die auto correct kennelijk niet. En sorry voor het extra bericht, je kunt geen reacties aanpassen via de app

  5.   
    EggieGame's avatar

    De patch fixed misschien een heleboel, maar er zijn ook genoeg bugs bijgekomen. Alleen de revive bug, dat het in je scherm blijft staan.