Op de afgelopen E3 konden we een eerste glimp opvangen van Halo 5, maar helaas is het daar tot dusver bij gebleven. We weten nog vrijwel niets van de game, maar 343 Industries heeft wel al laten doorschijnen dat het heeft geleerd van zijn fouten.
Uit een Twitter-conversatie tussen design director Brad Welch en een enthousiaste fan is gebleken dat Halo 5 een sterkere multiplayer zal bevatten. De balans zal verbeterd zijn en ook kunnen we dedicated servers verwachten.
Halo MP is a challenging beast. Part of my love for it is the Quake arena tradition.
We didn’t service this so well in Halo 4.
— Brad Welch (@bradford_welch) November 28, 2013
@xBrutaIity Very fair point. I actually designed that system and feel bad that it tapped out. Major surgery pulled me out of H4 a bit early.
— Brad Welch (@bradford_welch) November 28, 2013
@xBrutaIity There was a few moving parts there that caused that, but we’ve fed all the stuff we didn’t think went well into future plans.
— Brad Welch (@bradford_welch) November 28, 2013
@GrizzNKev @Tashi0106 @Mudkip_Effect So visible skill is what you want, right? Tell me what your favorite skill ranking system in any game!
— Brad Welch (@bradford_welch) November 28, 2013
@GrizzNKev @joshua_menke Gotcha, Kev. Same basic feedback we hear a lot from H4.
— Brad Welch (@bradford_welch) November 28, 2013
@GrizzNKev @joshua_menke Right, Franklin and I talked about this a lot on Halo 4 (cut for time) and we talk about it a lot for future stuff.
— Brad Welch (@bradford_welch) November 28, 2013
@SaUcEySOARS Not great, yeah. We have to plan DLC early, so ultimately I didn’t balance internal, external & DLC maps well enough.
— Brad Welch (@bradford_welch) November 28, 2013
@SaUcEySOARS I don’t want to pass it off. Plenty of decisions are on me. Big games are tough. We’ll improve next time.
— Brad Welch (@bradford_welch) November 28, 2013
@Zeouterlimits Sure. That’s almost every game ever. We had to build a team, learn 10+ years of tribal engine knowledge and make a new game.
— Brad Welch (@bradford_welch) November 28, 2013
@xBrutaIity Going to make whatever future 60fps, dedi server Halo we may make as awesome as possible to as many fans as possible.
— Brad Welch (@bradford_welch) November 28, 2013
Eén ding is dus duidelijk: Halo 5 kan alleen maar beter worden dan zijn voorganger.
Gewoon opnieuw het ranking system van halo 3 gebruiken en het is al een hele verbetering. En deze keer meteen die DMR nerven.. En laat de boltshot en de mantis er ook maar meteen uit!
Hopelijk krijgen ze het voor elkaar, de halo 4 mp was zo disappointingly call of duty met bad map design erbij dat ik het lang niet zoveel als 3 heb gespeeld!
Je hebt gelijk. medestander 8)