Gamersnet.nl

Quantum Break laat spelers wisselen tussen held en schurk

Ontwikkelaar Remedy heeft wat meer details over de aankomende Xbox One-exclusive Quantum Break naar buiten gebracht. Tijdens een interview vertelde schrijver en creative director Sam Lake dat spelers in Quantum Break zowel met de held als de schurk spelen. Tijdens zogeheten ‘junction points’, momenten in de game waarop de wegen van de helden en schurk Paul Serene elkaar kruisen, zal je in de schoenen van Serene komen te staan. Serene heeft speciale gaven en kan meerdere tijdslijnen en toekomsten zien. Als speler kan je deze verschillende toekomsten verkennen en uiteindelijk kiezen welke toekomst werkelijkheid wordt. Een keuze waar de helden van het verhaal vervolgens ook mee te maken krijgen.

Op deze manier wil Remedy van Quantum Break een hele dynamische, interactieve game maken. En de game is deels ook als een heuse tv-serie te bekijken, waardoor het meeleven en spelen met schurk Paul Serene ervoor zorgt dat ook de slechterik de show kan stelen. Sam Lake vertelde:

Think about Die Hard. The bad guy (Alan Rickman) comes close to stealing the show. This is our interactive dynamic way of doing these scenes where in the action movie you see the bad guy planning and making his moves. You get to play Paul Serene during the junction moments and make these choices. We want to make even the bad guy a deep, complex character that you will see different sides of. You will understand why he’s doing what he’s doing. It really amounts to dynamic, player-created cliffhangers at the end of every act of the game.

He (Paul Serene) has this time power that gives him the ability to see glimpses of different timelines and different futures. At the end of each act of the game, you actually get to play him during these junction moments. You get to explore and discover these glimpses of different futures, and you get to make the choice. Which of these two futures that are presented will come to pass? This leads into the next episode of the show. Immediately the first scene of the show is affected by the choice you made. It’s very much alternate content depending on the choice you made. The idea is that it will feel relevant to the plot of the show. You’ll learn important things that you’ll need for the game.

At the same time, the junction moment is just one gameplay scene, and the glimpses you see can be approached in two different ways. They are fragments. You are learning about certain things, but all options have both positive and negative from the bad guy’s perspective, but also from the heroes’ perspective.

Quantum Break verschijnt op een nog onbekende datum voor de Xbox One. Naar verwachting krijgen we tijdens VGX 2013 op 7 december meer te zien van de game.