Gamersnet.nl

Optimalisatie voor pc onbelangrijk, aldus Assassin’s Creed-producent

Assassin’s Creed-producent Sylvain Trottier heeft er vandaag zin in. Nadat we eerder melding maakten van zijn uitspraken omtrent Microsofts Kinect, gooit de beste man nog een duit in het zakje door aan te geven dat de optimalisatie van games voor de pc er weinig toe doet.

Volgens Trottier moet de focus van ontwikkelaars op de optimalisatie voor de consoles liggen, aangezien deze apparaten hun vastliggende limieten hebben. Voor Ubisoft was het mede daarom een stuk prettiger om voor de PlayStation 4 en Xbox One aan de slag te kunnen. Maar, zo stelt Trottier, moet je ook bij deze nieuwe games uiterste zorg dragen voor een uitstekende performance op de systemen waar ze op moeten draaien. Dit is essentieel voor de consoles, maar niet voor de pc:

It’s always a question of compromise about the effect, how it looks, and the performance it takes from the system. On PC, usually you don’t really care about the performance, because the idea is that if it’s not [running] fast enough, you buy a bigger GPU. Once you get on console, you can’t have this approach.
Assassin’s Creed 4: Black Flag verschijnt morgen voor de pc.