Vele gamers hadden vast wel verwacht dat de games op de volgende generatie consoles allemaal standaard op een resolutie van 1080p zouden gaan draaien. Daar zijn Sony en Microsoft al op teruggekomen, maar middels patches kunnen resoluties wel omhoog worden geschroefd.
Finishing the game at 900p gave the development team the extra room in terms of the GPU and CPU usage to ensure the framerate never dips below 30 frames per second,” he stated. “The team then used the time between the ship date and the release to focus on a title update that could deliver native 1080p resolution on the PS4.Dit zal het geval zijn met Assassin’s Creed IV: Black Flag. De game zal na release op de PlayStation 4 een update krijgen waarna de nieuwste Assassin’s Creed in plaats van op 900p, op 1080p zal draaien, aldus Ubisoft. Het ontwikkelingsteam heeft het spel op 900p ontwikkeld om meer ruimte te kunnen krijgen de framerate in orde te maken de game met de GPU en CPU te optimaliseren. Zo zal de framerate volgens het bedrijf nooit onder de 30 duiken.
It’s the fact that even when we were done with the project, even when we were finished with the certification and everything else, even when most of the engineers had started to work on other projects – like we always do at Ubisoft – some of my engineers continued to work on Black Flag and they even developed a brand-new anti-aliasing technique.Volgens Ubisoft is het niet het belangrijkste om een native 1080p resolutie te hebben, maar het feit dat er nog medewerkers aan het project bezig blijven. Zo kunnen games in de toekomst achteraf nog verbeterd worden, want er is inmiddels zelfs een betere anti-aliasing techniek ontwikkeld voor Black Flag.