Kojima wil fotorealistische graphics in Metal Gear Solid 5

Games worden steeds mooier en met de komst van de next-gen consoles wordt de grafische lat opnieuw hoger gelegd, maar toch kunnen we nog niet spreken van fotorealisme. Hideo Kojima wil daar echter verandering in brengen met Metal Gear Solid 5. Hij hoopt namelijk dat hij door middel van de FOX Engine fotorealistische graphics in beeld kan toveren.

Toch wordt dat lastig. Kojima liet namelijk via Twitter weten dat Metal Gear Solid 5 fotorealisme benadert op screenshots, maar dat men dit grafische niveau niet kan handhaven zodra de actie in beeld komt:

In the screenshot taken from FOX engine that we recently released, u can see the reality comes in when we take Snake out.That’s my headache. In fact we’re aiming photo-realistic graphic quality in MGSV but once Snake comes in that frame, such reality get lost.
Hoelang verwacht jij dat het gaat duren totdat we fotorealistische graphics hebben in games? Laat het ons weten in de reacties!

  1.   
    GamerJaime's avatar

    Naja ik vind dat als je nu al kijkt naar de next gen dat dat toch vrij mooi en realistisch en beeld gebracht wordt. En dan zitten nog aan het prille begin! Ik durf bijna niet in te schatten hoe dat over een jaar of 3 a 4 zal zijn als de PS4 en XBOXONE een tijdje uit zijn.

  2.   
    GBA43's avatar

    De graphics worden zeker met de tijd mooier, alleen valt dat vaak niet op.
    Toch kan het veel beter, vooral als ze het fotorealistisch willen maken, ik vind de kleuren die in veel games gebruikt worden veel te fel/sprookjes – tekenachtig.
    We zullen er uiteindelijk wel komen, de vraag is alleen hoelang het nog gaat duren!

  3.   
    ferdi81's avatar

    altijd welkom grafisch is bijna niet meer weg te denken. het komt vanzelf. zag wat demo’s van fm5 erggggg realistisch

  4.   
    3333/3333's avatar

    Hopelijk vergeet Kojima niet, zoals zovelen, dat je vrij weinig hebt aan fotorealistische graphics wanneer de framerate te laag is. Een stabiele 60 fps zijn daarvoor een absoluut vereiste. (72 fps ervaren wij mensen als ‘natuurlijk’)

    De framerate is namelijk waar momenteel veel op te winnen valt. De graphics zijn nu al prima, maar de meeste games komen niet goed uit de verf doordat ze een te lage framerate gebruiken waardoor alles er een beetje als een film (24 fps) uit gaat zien.

  5.   
    Noice!'s avatar

    Vaak veranderd ook met de jaren je verwachtingspatroon. Ik herinner me nog dat ik ooit een demo zag van de Mega CD als kleine jongen en dat ik niet kon geloven hoe mooi alles leek. Ik vond toen eigenlijk al dat fotorealisme werd benaderd. Daarna heb ik ook vaak nog gehad met andere consoles dat ik dacht: als iemand me nou ziet spelen, dan denken ze dat ik een film zit te kijken!
    Maar hoe ouder ik werd, hoe cynischer en kritischer…tot op t punt dat ik irreële verwachtingen had van wat consoles me horen te brengen. Gelukkig is m’n focus inmiddels wat verschoven door oa de Wii U en is fotorealisme niet meer mijn gewenste standaard…maar ik denk dat we grafisch best lekker op weg zijn!