Uitgever Deep Silver, onder andere verantwoordelijk voor Dead Island, Metro: Last Light en Saints Row 4, is niet zo bang voor pc-piraterij. Volgens Klemens Kundratitz, directeur van Deep Silver, vrezen veel andere bedrijven voor piraterij en brengen ze vaak daarom de pc-versie pas na de consoleversie uit. Deep Silver denkt niet dat dat een oplossing is en gaat juist vaak voor een simultane lancering, aangevuld met de visie om het modden van games te ondersteunen.
Deep Silver ziet volgens Kundratitz dan ook niets in een DRM-oplossing zoals Ubisoft dat met uPlay doet:
Uplay is not the way we want to approach things, definitely. I think we just need to make sure that the games we publish are worth the money, and certainly there is always this piracy situation that any publisher has. No publisher can tackle, really. In a business plan, we typically ignore it. It’s not something that is new, it’s something that has been part of our business for decades. As a publisher you just live with it, yes?Denk je dat Deep Silver de juiste snaar weet te raken op deze manier? Of gaan we in de toekomst alleen maar meer DRM-oplossingen zien? Laat het ons weten!When we look at Metro for example, Metro is first and foremost a PC brand. In the first iteration, it was launched on Xbox 360 and PC, but it is at its heart a PC product. There is not a question about whether it’s difficult to also launch on PC, because PC is number one. Console sales were bigger, no doubt, for the last Metro product, but PC has a very decent share and it has got a very active and committed community. As you know, we are supporting modders for Saints Row now, and also for Metro. It is a different type of gamer who plays on PC, and we keep them very much in focus. They are different groups.