Need for Speed: Rivals niet op Wii U door slechte resultaten Most Wanted

Need for Speed: Rivals zal straks op veel platformen te spelen zijn, maar de Wii U behoort daar niet toe. De grote reden voor het wegblijven van Need for Speed: Rivals op de Wii U is het feit dat de vorige game uit de serie, Most Wanted, bijzonder slechte verkoopresultaten wist te behalen op Nintendo’s platform.

Volgens games director Craig Sullivan van ontwikkelaar Ghost Games had men veel tijd (en geld) in de Wii U-versie van Most Wanted gestoken. Door de slechte verkoopcijfers is er voor Need for Speed: Rivals opnieuw gekeken naar de platformen waarmee het grootste publiek te bereiken valt:

Honestly, it’s not the kind of stuff that I like talking about in detail, that much. We did a load of extra work on the Wii U version, and we had a lot of guys working on that stuff, you know? It didn’t really sell that many, in terms of the Wii U market. I would love for it to have, because we put so much effort into that, trust me. I’d love for it to be way bigger than it was, and the same for the Vita.

[Rivals] is going onto new hardware, and you have to work out where you focus your efforts. The 200 people working on this game are only capable of making so much, and doing so many different versions of the game, so we had to go with where we think the biggest audience will be for the game, and that’s where we are.

  1.   
    rotterdamboy's avatar

    Jammer voor de Vista en Wii-U gamers, maar ik vind het echt heel begrijpelijk dat je geen klauwen met geld gaat steken in iets dat zijn geld toch niet oplevert. Het blijven wel bedrijven, en als iets meer kost dan oplevert is dat geen goede bedrijfsvoering lijkt me.

  2.   
    Noice!'s avatar

    Most Wanted was gewoon een middelmatige, onvolledige port. Iedere Wii U gamer zit te springen op goede games, maar EA gaf ik de verkennende fase op de console al aan de Wii U niet serieus te nemen. Het is makkelijk refereren aan slechte verkopen, maar de reden erachter ligt dieper dan enkel de Wii U die weinig verkocht is. In dit wereldje moet je gewoon bereid zijn te investeren in het eerste jaar na de launch, waarna je 5 jaar lang kan oogsten. EA heeft nooit écht de intentie gehad de Wii U te ondersteunen, zoals ook bij de Wii en 3DS het geval was. Pas toen het succes kwam, wilde EA aanschuiven…maar toen waren ze wel te laat om meteen goede zaken te doen.