Producer Sonic: Lost World zegt moeite te hebben gehad met eerdere 3D Sonic-games

SEGA heeft in de Sonic-franchise niet alleen maar goede 3D-games op de markt gebracht. Zo geeft ook producer Takashi Iizuka toe in een interview met Nintendo Life. De blauwe egel was namelijk niet altijd op zijn plek in het verleden. Het team had namelijk nogal wat moeite met de transitie van 2D naar 3D:

Yes there was a struggle in 3D Sonic games. From the 1st 3D type Sonic game Sonic Adventure, we tried various levels and environment in 3D. This is because we felt there is more possibility for improvement in 3D type Sonic. So in Sonic Colors and Sonic Generations, we added new gameplay on top of the existing Sonic titles to make a high quality game.
Iizuka noemt daarnaast dat het vooral de bedoeling was dat de Wii U- en 3DS-versie een gelijke ervaring biedt voor de speler. Door dezelfde textures en levels te gebruiken hoopt hij een soort consistentie en duidelijke transitie voor de spelers te bieden:
One feature in Sonic Lost World is 360 degrees action, so the challenge on 3DS was to apply this 3D action game in 360 degrees action like in Wii U. Of course we couldn’t make it exactly the same, but by using the same texture as Wii U, applying the twisted levels, how you see and feel should be very close to the experience you get from Wii U version.
Hoewel de games dichtbij elkaar in de buurt komen, gaan ze toch een andere beleving bieden. De rollende blauwe egel verschijnt over twee dagen op 18 oktober. Rol jij al naar de winkel?

  1.   
    Noice!'s avatar

    Redelijk wat mensen hebben hem inmiddels en ik hoor louter positieve verhalen. De verhalen die ik van m’n broers krijg, die een pers release hebben, zijn super. Wij zijn oude Sonic fans, maar sinds de MegaDrive is het toch niet meer hetzelfde. Deze schijnt weer helemaal het oude gevoel terug te brengen. Prachtige levels die zich perfect lenen voor het over en over spelen om zo de maximale score en beste tijd neer te zetten. De besturing is veel makkelijker dan gedacht, maar die parkour moves zijn soms zelfs té makkelijk.
    Wel gaf een broertje aan dat de game voor hem ook op het juiste moment kwam; hij had echt behoefte aan ’n goede Sonic game en dit vertroebeld z’n mening wellicht ietwat. Het is Mario Galaxy meets Sonic Adventures, zonder ooit schaamteloos iets te kopiëren. Wel is belangrijk om te beseffen dat de game misschien niet voor iedereen is. Als je niet houdt van het overspelen van een level om perfectie te bereiken, dan heb je de meeste levels na 2 of 3 keer wel gezien. De game is erg laagdrempelig en kan door jonge kinderen als een echte platformer gespeeld worden. De wat oudere gamers zullen voornamelijk hun plezier halen uit het perfectioneren van hun speelstijl en krijgen met online leaderboards ook een reden om zichzelf te verbeteren.
    Als je de oude Sonic games leuk vond zul je hier ook plezier mee hebben. Mijn grootste zorg, het ontbreken van échte snelheid, is weggenomen; je kan het zo bont maken als je zelf wilt.
    Ik ben benieuwd hoe de game ontvangen zal worden door de verschillende reviewsites, die vaak weinig op lijken te hebben met Sonic én de Wii U. Het is in ieder geval een geruststelling dat deze Sonic minder probeert te zijn wat het niet is: Mario.