Ryse: Son of Rome zwaar onder vuur op Twitter

Ryse: Son of Rome staat momenteel in het middelpunt van de belangstelling op Twitter. Helaas voor ontwikkelaar Crytek is de aandacht niet heel positief. De ontwikkelaar stuurde een tweet de wereld in die vrolijk bedoeld was, maar die uiteindelijk een grote golf van reacties teweeg bracht:

By the time Ryse ships for Xbox One, we will have served the crunching team more than 11,500 dinners throughout development.
Het fenomeen ‘crunch’ waar de tweet naar verwijst, is een fase waarin ontwikkelteams gigantische overuren moeten draaien om deadlines te halen. Dit deel van veel ontwikkelprocessen krijgt al langer veel kritiek van gamers, de media en mensen uit de industrie. Het is volgens velen een resultaat van een slechte planning, waar mensen van het ontwikkelteam de dupe van worden. Kortom, niet echt het leukste aspect van het maken van een game. En dat Crytek dit alles juist vrolijk naar buiten brengt via Twitter is bij nogal wat mensen in het verkeerde keelgat geschoten.

De hashtag #RyseFacts geeft op Twitter momenteel een boeiend overzicht van de kijk op ‘crunch’ door heel wat mensen. Terwijl de hashtag oorspronkelijk was bedoeld om fans van de game af en toe wat leuke feitjes toe te spelen. Het is in elk geval niet de publiciteit waar Microsoft en Crytek op gerekend hadden…

Ryse: Son of Rome verschijnt in november als launch game voor de Xbox One.

  1.   
    Goldcobra's avatar

    Voor dat ik dit begon te lezen dacht ik dat het zou gaan over die 11500 (of zoiets) maaltijden die ze hun werknemers hebben moeten geven (weet je wel, met Afrika enzo)