Ontwikkelaar: Dark Souls 2 moet niet aan je verwachtingen voldoen

Vaak doen ontwikkelaars keihard hun best om de verwachtingen van de fans waar te maken, maar Dark Souls-studio From Software hoopt juist dat zijn nieuwste game niet aan de verwachtingen zal voldoen. Volgens regisseur Yui Tanimura is dat namelijk de essentie van de serie.

Tanimura wil spelers graag constant verrassen en tegelijkertijd teisteren met uitdagingen:

I try to be deeply cynical in terms of the things I put in the game. I’m not only interested in creating things that players will enjoy, per se. I also want to include stuff that is somehow iffy. It’s also about challenging expectations and not necessarily giving people what they want. That, in a way, is the essence of Dark Souls: upsetting expectations.
Dark Souls 2 wordt dus weer moeilijk als vanouds, maar wel op een leuke manier. Tanimura vindt het belangrijk dat de game niet frustrerend wordt, bijvoorbeeld omdat de besturing niet goed werkt. Dan is het spel weliswaar moeilijk, maar niet op de manier zoals Tanimura dat graag ziet:
If people talk about difficulty it’s crucial that it’s never discussed in terms of, say, the control scheme or the character not doing the things the player wants it to. That kind of ‘difficulty’ leads to pure frustration. It’s that knowledge that keeps a player going. alongside the chance to go back and make better decisions. Understanding that changes the way in which we design the game. We’re designing to inspire players to make poor decisions. That might seem perverse but it is where the game’s power is found: anyone can play and succeed, regardless of natural talent. They just need to pay attention.
Dark Souls 2 staat gepland voor een release op 14 maart 2014.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren