Gamersnet.nl

Maxis overweegt offline-modus voor SimCity; grotere steden niet op komst

SimCity is een prima game, maar toch hebben veel mensen nog twee grote punten van kritiek: het is onhandig dat het spel enkel online gespeeld kan worden en de steden zijn veel te klein. Het laatstgenoemde kritiekpuntje zal voorlopig helaas niet verholpen worden, maar Maxis maakte bekend dat het wel degelijk overweegt om een offline-modus te implementeren.

Directeur Patrick Buechner liet op de SimCity-blog weten dat er een speciaal team is samengesteld dat de mogelijkheden op dit gebied gaat onderzoeken:

Right now we have a team specifically focused on exploring the possibility of an offline mode. I can’t make any promises on when we will have more information, but we know this is something that many of our players have been asking for. While the server connectivity issues are behind us, we would like to give our players the ability to play even if they choose not to connect. An offline mode would have the additional benefit of providing room to the modding community to experiment without interfering or breaking the multiplayer experience.
Dit goede nieuws ging gepaard met minder plezierig nieuws: grotere steden hoeven we voorlopig niet te verwachten. Buechner laat weten dat Maxis ook hier gedurende een tijdje mee heeft geëxperimenteerd:
City sizes have been a constant point of conversation among our players since we released the game. We’ve put months of investigation into making larger city sizes, reworking the terrain maps, changing the routing algorithms of our agent-based system and altering the way that GlassBox processes the data in a larger space.
Helaas bleek dat er voor grotere steden te veel concessies gemaakt moeten worden:
After months of testing, I confirm that we will not be providing bigger city sizes. The system performance challenges we encountered would mean that the vast majority of our players wouldn’t be able to load, much less play with bigger cities. We’ve tried a number of different approaches to bring performance into an acceptable range, but we just couldn’t achieve it within the confines of the engine. We’ve chosen to cease work on bigger city sizes and put that effort into continuing to evolve the core game and explore an offline mode.
Benieuwd wat Buechner nog meer te vertellen had over de ontwikkeling van SimCity? Check dan zijn bericht op de SimCity Blog.