Wil je met jouw game een groot publiek aanspreken, dan ontkom je bijna niet aan ondersteuning voor SmartGlass, Kinect en Move. Toch is Cameron Lee, producer van Dragon Age: Inquisition, zeker niet van plan om deze technieken klakkeloos te implementeren.
Hij wil eerst experimenteren met deze technologieën, om vervolgens te kijken hoe gamers hierop reageren. Mochten de reacties positief zijn, dan is ondersteuning voor SmartGlass en Kinect/Move niet ondenkbaar:
We’ve looked at it, the SmartGlass stuff, Kinect, PS4’s Move and all that. One of the advantages of shipping a year after everyone else is that we get to see how everybody responds to these things, during the new generation. We want to take the time to look at how they work, and how players react. Because it may not be what players want, it may not be a good experience. We have the luxury of time, to see how people respond and craft something where if we want to do that, it’s the right thing to do.BioWare kan zijn ervaringen met Mass Effect goed gebruiken bij de ontwikkeling van Dragon Age III: Inquisition:
It was an interesting experience with Kinect on Mass Effect, and we’ve got a lot of the telemetry from Mass Effect 3 about how players used it, so we’ve certainly investigated quite deeply the difference between options.Dragon Age III: Inquisition verschijnt in de herfst van volgend jaar voor de pc, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox One en Xbox 360.