Mikami legt uit waarom Resident Evil zich afwendde van survival horror

Voormalig director van Resident Evil en The Evil Within Shinji Mikami heeft uitgelegd waarom de ontwikkelaars afstand hebben genomen van survival horror. Volgens Mikami ligt dit aan het commerciële falen van de GameCube-exclusieve Resident Evil-remake. Door dit falen werd de focus vanaf toen veelal meer op actie gelegd:

The Resident Evil remake is actually one of my favourites. But it didn’t sell very well. Maybe there weren’t many people ready to accept that. Because of the reaction to the Resident Evil remake, I decided to work more action into Resident Evil 4. Resident Evil 4 would have been a more scary, horror-focused game if the remake had sold well.
Mikami besloot dus dat vermakelijke gameplay belangrijker was dan het blijven hangen in het survival horror-genre. Hebben de ontwikkelaars hiermee een goede stap gezet?

  1.   
    conscius's avatar

    ze hebben daar echt geen goed bij gedaan… De reden lag helemaal anders…
    RE1, RE2 en RE3 waren oorspronkelijk allen grote successen op ps2. Dan komt er plots een exclusieve game voor gamecube. En de reden dat dit geen succes was, was de gamecube…

  2.   
    Datastream1974's avatar

    Ik zou zeggen Capcom breng de remake van Resident Evil maar eens uit voor de PSN kijken hoeveel mensen hem kopen. 1 koper heb je alvast. 😀

  3.   
    Daniel Z's avatar

    Rebooten is helemaal in tegenwoordig, dus ik zou zeggen, reboot Resident Evil en ga terug naar de roots van de eerste delen. Eng, horror en vast een succes!

    De stap naar actie vind ik niet perfect. Ook al hou ik niet van horror, het is fantastisch vrienden deze games te zien spelen en zelf te kijken. Spanning alom.