Gamersnet.nl

Dragon Age: Inquisition moet het zonder open wereld doen

BioWare gaat liefhebbers van sandboxgames mogelijk erg teleurstellen. Dragon Age: Inquisition zal namelijk niet een grote open wereld bevatten, zo verklaart het hoofd van design Mike Laidlawd in een interview met het medium Rock, Paper, Shotgun.

Laidlaw gaf in het interview aan dat hij de term ‘open wereld’ nogal moeilijk te definiëren vindt. Want zodra je denkt aan een open wereld, komt toch het beeld van Skyrim erg snel bovendrijven. In het geval van Dragon Age: Inquisition reis je door een gedeelte van het continent, waarin het verhaal zich afspeelt. In plaats van random omgevingen en random mogelijkheden, wilden de ontwikkelaars juist dat nou juist elk gebied een eigen doel heeft:

And each of the regions is purposeful. It has a reason you would be brought here. It ties back to the story, or at least to the overall themes of the game.
Het betekent dan weer niet dat elke millimeter van de wereld volgepropt is met verhaal. Nee, BioWare wil juist dat elke ontdekking en ervaring een relatie met de rode draad van het verhaal heeft. Het duurt nog wel even voor we zelf in de wereld der draken kunnen afdwalen. Dragon Age: Inquisition staat namelijk gepland voor het eerste kwartaal van 2014.