DICE hield Mirror’s Edge 2 bewust tegen

Veel fans van Mirror’s Edge hebben er lang op gewacht: de onthulling van Mirror’s Edge 2. Tijdens de afgelopen E3 was het eindelijk zover en liet Electronic Arts samen met ontwikkelaar DICE wat eerste beelden zien van de game.

Waarom deel twee zo lang op zich heeft laten wachten? Niet omdat EA er geen zin in had of het financieel niet aandurfde. Volgens Patrick Bach, producer bij DICE, is het echt de ontwikkelaar zelf geweest die ervoor heeft gezorgd dat Mirror’s Edge 2 niet snel na deel 1 volgde. DICE wilde er zeker van zijn dat het weer een verrassende game zou worden, die meer doet dan alleen profiteren van een sterke naam. Bach vertelde:

The interesting thing is that it’s not about EA blocking DICE, it’s about DICE not – imagine this: it’s your own money. What do you want to bet on? You want to bet on something that you know will be great. You can’t just bet on a name. You need to have like, what’s the concept?

Not until we knew what we wanted it to be and felt comfortable we then pitched it to EA. Then usually when we like it, everyone else likes it. Then again, we are the development studio with creative freedom, I would argue. We would not try to pitch something that we didn’t believe in, and that takes time. Sometimes you want something but you don’t really believe it will pan out that well.

De nieuwe Mirror’s Edge heeft nog geen releasedatum of een formele titel. Niemand weet ook echt zeker of DICE voor een sequel, prequel of überhaupt een soortgelijk genre kiest. Naar verwachting komt de game in elk geval naar de PlayStation 4 en Xbox One, en ook de pc lijkt een goede mogelijkheid. Het wachten blijft nu op meer concrete details…

  1.   
    Verluci's avatar

    Waarschijnlijk wel een goede keuze.

  2.   
    Rudizo18's avatar

    ^helemaal mee eens!

  3.   
    ShadyXL's avatar

    Was het al niet bekend dat deel 2 een prequel zou zijn?