Broken Sword: The Serpent’s Curse verschijnt eind dit jaar

Liefhebbers van adventure games opgelet! Vorig jaar voerde ontwikkelaar Revolution een succesvolle campagne via Kickstarter om de Broken Sword-serie nieuw leven in te blazen. De gewenste 400.000 dollar was binnen enkele dagen al behaald en uiteindelijk kon men met bijna het dubbele bedrag aan de slag gaan. Het moment is nu bijna daar, want vandaag laat men weten dat Broken Sword: The Serpent’s Curse spoedig de alfa-status bereikt en eind dit jaar verschijnt voor de pc.

Over het verhaal van Broken Sword: The Serpent’s Curse is nog weinig bekend. Wel heeft Revolution al laten weten dat men met dit vijfde deel in de serie weer terug wil gaan naar de traditionele 2D.

De komende tijd gaat men de alfa-fase gebruiken om onder andere de volgende zaken te testen:

– Each scene on the game’s critical path is fully implemented. All game areas are accessible.
– All key artwork associated with the game implemented. Black and white layouts for 20% of scenes acceptable. Limited facial animation / speech animation. Placeholder art on menus, title and option screen acceptable.
– Intro cut scene time locked so composition can start. Other in-game cut scenes and outro won’t be complete.
– Menu screens, hints, save and restore all functional, but will require cosmetic work.
– The game is free of bugs that stop the player from completing the game.
In 1996 verscheen het eerste deel, Broken Sword: The Shadow of the Templars. Het succesvolle vervolg kwam in 1997 in de vorm van Broken Sword II: The Smoking Mirror. Na een periode van stilte kwam de serie in 2003 weer terug met Broken Sword: The Sleeping Dragon. Dit derde deel zorgde voor een behoorlijke stijlbreuk door te kiezen voor 3D graphics en een directe manier van besturen, in plaats van point-and-click. Het vierde deel, Broken Sword: The Angel of Death, verscheen in 2006 en combineerde 3D graphics met de klassieke point-and-click-besturing.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren