Gamersnet.nl

Jade Raymond: multiplayer als standaardmodus wordt populairder

Jade Raymond, studiobaas van Ubisoft Toronto, verwacht dat in de toekomst steeds meer nadruk op de multiplayer komt te liggen. Volgens Raymond wordt de multiplayer in steeds meer games de standaardmodus.

Een reden hiervoor ziet Raymond in de mogelijkheden van de next-gen platformen. Hiermee zijn bijvoorbeeld meer NPC’s tegelijk op het scherm mogelijk en ook krijgen ontwikkelaars meer mogelijkheden om een stevige verhaallijn toe te voegen aan de multiplayer. Raymond vertelde:

Let’s say a game where instead of having crowds where there are a hundred of them, what if there are 1,000 in the street, and you really feel that, and they’re acting intelligently. To me, it’s all about the gameplay experience and how there’s stuff we’re doing in terms of investment and performance that isn’t just about cinematics and cutscenes.

It’s how that performance that makes sense and enriches the experience in a multiplayer context, where you’re not even watching a cinematic, but it’s performance of your character and the other characters being played by people, right? If you think of it now, for example, you could be playing multiplayer games and you could be like, ‘Oh crap, what’s going on? Let’s go hide there!’ or whatever you’re saying, and your character is just still walking on or whatever.


Volgens Raymond krijgen ontwikkelaars de grote uitdaging om multiplayergames te maken die een breed publiek aanspreken. Veel multiplayers zijn vrij hardcore en dat kan nogal wat mensen afschrikken.

Zal multiplayer echt de overhand gaan krijgen? Of blijft de singleplayer voorlopig nog wel de belangrijkste modus?