Titanfall: mech drops en verschillen tussen current en next-gen bevestigd

Titanfall-ontwikkelaar Respawn Entertainment heeft in een recent interview wat meer verteld over de frequentie van ‘mech drops’ tijdens gevechten. Zo zorgen goede prestaties ervoor dat er vaker Titans beschikbaar komen, bijvoorbeeld door doelstellingen of een bepaald aantal kills te behalen. Abbie Heppe, community manager bij Respawn, vertelde:

Titans are available throughout the match and are set to a timer. You can decrease the amount of time it takes to call in a Titan by completing objectives and getting kills. Once you lose your Titan the countdown starts again. It is possible that everyone in the match could have a Titan on the battlefield at the same time.
Je hoeft overigens niet te vrezen dat een map overspoeld wordt door Titans. Volgens Heppe kent elke map gebieden voor Titans en gebieden voor menselijke soldaten (Pilots) om te vechten. Een map bestaat dus uit meerdere deelgebieden met diverse “toffe routes” er doorheen.

Ten slotte benadrukte Heppe dat er geen offline modus in de game zit, aangezien Titanfall een pure multiplayer ervaring is. Overigens zijn er wel verschillen te verwachten tussen de versie voor de pc, Xbox 360 en Xbox One. Simpelweg omdat het andere platformen zijn, verklaarde Heppe zonder de verschillen nader toe te lichten.

Titanfall verschijnt begin 2014 voor de pc, Xbox 360 en Xbox One.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren