Bethesda heeft hoge verwachtingen van Wolfenstein: The New Order. Zo wordt de game volgens PR en marketing baas Pete Hines geen hersenloze shooter, waarin je alleen maar ruimtes bezoekt en dingen neerschiet. Hines vergelijkt Wolfenstein: The New Order eerder met een game als Uncharted:
If you think this is just a mindless shooter where you go into rooms and kill things, of course that doesn’t sound interesting. But when you figure out what Wolfenstein is actually doing here, what it’s about and what they’re trying to bring to the table, I think there is something there for folks who say, ‘yeah, I want to shoot things, but I want some other stuff too.’Wolfenstein: The New Order is in ontwikkeling bij de Zweedse ontwikkelaar MachineGames, een jonge studio die is opgericht door voormalige medewerkers van Starbreeze Studios. Met games als Chronicles of Riddick en The Darkness hebben ze al de nodige ervaring opgedaan.Uncharted is one of my favorite series on any console, just because of the things it does outside of the shooting that are so compelling and interesting. I couldn’t wait for the next cutscene, because the cutscenes are so good. There’s something similar to that here, enjoying the non-shooter parts to that extent. If you look at Chronicles of Riddick and The Darkness and some of the other things these guys did in the past at Starbreeze, you can see some of the elements that they’re trying to bring into this.
Wolfenstein: The New Order verschijnt eind dit jaar voor de pc, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 en Xbox One.