CD Projekt RED: Teveel features in een game zijn slecht voor de kwaliteit

Gamers zien vaak graag veel (nieuwe) opties in een game, maar volgens The Witcher 3-ontwikkelaar CD Projekt RED komen meer features de kwaliteit van een game zeker niet altijd ten goede. Men heeft zelfs een aantal opties van hun wensenlijst geschrapt voor The Witcher 3: Wild Hunt, zodat het uiteindelijk een betere game wordt.

Producer John Marmais vertelde dat het ontwikkelteam zich niet gek laat maken door de kracht van de next-gen consoles en een nieuwe engine. Focus op een paar dingen, om die vervolgens heel goed te maken, moet iets beters opleveren dan simpelweg zoveel mogelijk in je game :

When we started out, we had this massive backlog of features that we wanted to create, but you have to do an ROI [return on investment] analysis of your features, and that’s what we did. We’re constantly going through the process to figure out which features are the most important, but take less time potentially. Those are the things we do first. Things that are really cool, but maybe they don’t add as much value to the game? We have to cut them out. We have to make choices.

I don’t want to give you any specific details. There’s still some stuff that we really want to do. There’s one awesome feature that we want to do, but we’re starting to realize how much work it’s going to take. The thing is, if you don’t focus on a few features and you try to do too much, then you’re going to end up with an average, crappy game. We’ve got to pick what’s important to the game and do it right.

The Witcher 3: Wild Hunt verschijnt in 2014 voor de pc, PlayStation 4 en Xbox One.

  1.   
    soldierarjan's avatar

    Hij heeft wel gelijk als er soms teveel dingen in game zitten kan dat soms tot minder ervaring leiden omdat alles maar half is uitgewerkt of niet genoeg tijd aan word besteed.

  2.   
    Dark_Phoenix's avatar

    Ze hebben gelijk anders krijg je een game dat veel heeft maar niks is echt goed tot zijn recht gekomen.

  3.   
    3333/3333's avatar

    Helemaal mee eens.

    Games worden vaak volgestopt met overbodige opties. Je kunt tegenwoordig bijvoorbeeld nauwelijks meer een shooter vinden waarbij je gewoon simpel deathmatch tegen elkaar kan spelen, zonder overbodige onzin als wapen upgrades en perks.

    Kijk naar de eerste Halo, dat is gewoon een rechttoe rechtaan shooter en dat werkt altijd prima.

  4.   
    sthij's avatar

    ”Erik-Heijden “ schreef, "Helemaal mee eens.
    Games worden vaak volgestopt met overbodige opties. Je kunt tegenwoordig bijvoorbeeld nauwelijks meer een shooter vinden waarbij je gewoon simpel deathmatch tegen elkaar kan spelen, zonder overbodige onzin als wapen upgrades en perks.
    Kijk naar de eerste Halo, dat is gewoon een rechttoe rechtaan shooter en dat werkt altijd prima. "

    Dit! die formule hebben ze redelijk aangehouden met halo 3 en dat is eerlijk gezegt de laatste halo die echt goed is. De andere willen teveel op andere games lijken. Ik vind het jammer aangezien ik halo 4 limited edition heb gekocht voor de map packs en eigenlijk zelfs met een nieuw map pack speel ik het niet.

    Nou maar hopen dat halo 5 terug gaat naar de orginele formule.