Ontbrekende dungeons The Legend of Zelda: Wind Waker werden gebruikt in latere games

Veel gamers waren verontwaardigd toen ze hoorden dat de levels die ruim tien jaar geleden uit The Legend of Zelda: Wind Waker zijn geknipt, niet zullen terugkeren in de HD-remake. Nintendo kwam zojuist echter met een simpele verklaring: de ontbrekende levels zijn gebruikt in latere Zelda-spellen!

Producer Eiji Aonuma liet in een interview weten dat hij trouw wil blijven aan de originele GameCube-versie. Levels uit latere games passen daar dus niet bij:

Quite honestly, those dungeons we removed we used in other games, so we can’t use them in this version. I’ve received many questions about additional content beyond what was in the GameCube version of the game, but our desire is to stay true of the story that was in the original. If we add dungeons then that will affect other parts of the GameCube version, which we really want to stay true to.
“Trouw blijven” betekent echter niet hetzelfde als “één op één kopiëren”. Daarom zal de ontwikkelaar enkele aanpassingen doorvoeren. Met name het speltempo is volgens Aonuma voor verbetering vatbaar:
I feel that what was wrong with the GameCube version was the pacing. It was thrown off because it took longer to get to certain dungeons. There was a waiting period, and then when you arrived there the experience maybe didn’t feel as big, as you’d waited so long to get there. We’re tuning the game to alleviate all that. The pacing should feel appropriate to the overall experience this time. We need to tighten those [gaps] and make the overall experience and story feel tighter.
The Legend of Zelda: The Wind Waker HD ligt eind dit jaar in de winkels.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren