Human Head-medewerker vertelt over problematische ontwikkeling Prey 2

Gisteren vertelden we jullie over een gerucht waaruit bleek dat Dishonored-ontwikkelaar Arkane Studios de ontwikkkeling van Prey 2 voor zijn rekening heeft genomen. De openbaring van dit gerucht was voor Jason L. Blair, de man die ooit onder leiding van Human Head als schrijver werkte aan Prey 2, reden om zijn mond open te trekken.

Blair liet weten dat hij het niet langer kan verdragen om zijn mond te houden over Prey 2. Via Twitter vertelde hij over de problematische ontwikkeling van de game:

This Prey 2/Arkane rumor is giving new life to a lot of old lies. I’ve been quiet about this whole business but can’t stay so anymore. I’ve worked at/with Human Head Games for years, including different stages of Prey 2 development. I was narrative designer/writer on Prey 2 for the last six months of its development at Human Head. It was a lot more than a demo. Prey 2 was a full game. And a crazy fun one. The team was small but you wouldn’t have known it. What happened to Prey 2, from where I sat, was political. And petty. And potentially litigable. Human Head had a great game. I was heartbroken when Prey 2 went into limbo. Human Head deserved to have that game released. Frankly, they needed it.
Blair geeft aan dat Arkane een vaardige studio is, die zeker in staat is om Prey 2 te ontwikkelen. Toch vindt hij het jammer dat de oorspronkelijke ontwikkelaars bij Human Head geen erkenning krijgen voor hun werk:
As for Arkane, I’ve enjoyed what I played of Dishonored. They have the chops. If the rumor is true, they’ll likely do well with Prey 2. But I mourn that Prey 2 won’t belong to Human Head. I mourn that my friends won’t get recognition for what they accomplished.
Bethesda heeft nog niet gereageerd op de geruchten.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren